• Tefal/

Tefal tar strykningen till en ny nivå: Kraftig ångeffekt ger släta skjortor på halva tiden

Report this content

Nu finns det inte längre någon ursäkt för att komma till arbetet med en skrynklig skjorta. Med lanseringen av en helt ny generation strykjärn tar Tefal strykningen till en ny nivå. Tre gånger högre ångtryck innebär att strykningen tar hälften så lång tid och ger ett resultat som överträffar det du är van vid från ett traditionellt ångstrykjärn.

- Med vår nya ångstation kan vem som helst imponera på chefen eller sin partner med välstrukna skjortor och välpressade byxor. Den moderna mannen ställer höga krav på kvalitet samtidigt som han har ont om tid. Med en ångstation tar strykningen mindre tid och resultatet blir långt bättre än vad vi har vant oss vid, säger Erik Halse, Nordic Marketing Director hos Groupe SEB Nordic A/S.

Mer tid över till livets roliga ting
Strykning är något som för de flesta av oss ska klaras av snabbt. Den nya generationens strykjärn utsöndrar så mycket ånga (200 g/min) att du kan stryka bägge byxbenen på en och samma gång. Det innebär att strykningen är avklarad på halva tiden. Tid som kan användas till roligare saker än att stryka.

- När man en gång har provat att stryka med en ångstation är det svårt att gå tillbaka till ett traditionellt strykjärn. Det är enkelt att använda och på sikt kommer försäljningen av ångstationer att gå om det vanliga ångstrykjärnet som vi känner till idag, säger Erik Halse.

Schweizarna är de mest välstrukna i Europa
Tefal har redan rivstartat i andra länder. I Schweiz har ångstationer redan 71 procents marknadsandel och även i de andra nordiska länderna har ångstationen börjat vinna mark.

Rekommenderat butikspris från 1500 SEK

Närmaste återförsäljare: +46 (0)8-594 213 30

För mer information och foton på Tefals nya ångstationer:

Om Tefal Pro Express Anti-calc

• Med ett konstant ångtryck på hela 5 bar kan stryktiden reduceras upp till 50 procent
• Det höga ångtrycket gör det möjligt att stryka t.ex. båda byxbenen på en gång och sängkläder, dukar och andra kraftiga textiler på endast en sida
• Ångstationen är klar att använda efter endast två minuter och stängs automatiskt av när det inte har använts på åtta minuter. Vattentanken rymmer 1,8 liter och kan fyllas på medan man stryker
• Gardiner med mera kan strykas i lodrätt läge så att man slipper ta ner dem
• Ångstationen meddelar när den är klar att använda, när vattentanken är tom eller när den behöver rengöras
• Antikalkfunktionen samlar upp kalk som lätt och enkelt kan avlägsnas så att man kan använda vanligt vatten från kranen
• Låssystemet och automatisk tillbakaspolning av elsladden förenklar transport
• Ultragliss Turbo stryksula med hög glidförmåga