Ett hållbart liv i fokus för Teknos nya idrottssatsning med Team Teknos

Nu får vi lära känna teamet bättre genom en mini-dokumentärserie på Tele2 Play.

Globala färgtillverkaren Teknos inledde tidigare i år ett samarbete med några av Sveriges mest lovande idrottsstjärnor. Kampanjen sätter fokus på vikten av ett hållbart liv med en hemmamiljö som man trivs- och kan återhämta sig i. Kulörer och färger kan bidra till ett bättre välbefinnande hemma. Nu blir kampanjen mini-dokumentär på Tele2 play.

”Vi är väldigt stolta över att det här teamet med fantastiska idrottsstjärnor vill vara med oss på resan och bilda Team Teknos. Vi ser fram emot att få vara en del i att hjälpa dem att hitta en balans mellan det sportsliga och det privata”, säger Susanne Ohlsén, VD på Teknos AB.

Teknos har sedan ett antal år tillbaka hittat sporten som en marknadsföringskanal och har nu tagit den idén ett steg längre genom att sätta ihop ett Team av idrottare. Alla idrottare har också fått välja en favoritfärg som blivit till en digital kampanj och posters hos Teknos återförsäljare.

Patrik Ekwall intervjuar idrottarna

Tillsammans med idrottarna har Teknos tagit fram åtta mini-dokumentärer där programledaren Patrick Ekwall intervjuar dem om deras karriärer och blir utmanad i deras sporter, allt från diskus till skidskytte och backhoppning.

Några av idrottarna får också besök av målaren Susanne Bäckström som hjälper dem att måla om och skapa trivsamma hemmamiljöer där de kan återhämta sig inför kommande tävlingar.

Alla dokumentärfilmer kan ses på Teknos Groups Youtubekanal och nu även på streaming-tjänsterna Tele2 Play och Tvodster.

”Det är fantastiskt kul att Tele2 Play har visat ett intresse för vår dokumentärserie med idrottarna som vi sponsrar. Programmen är både intressanta och underhållande och det är kul att så många människor nu får möjligheten att se dem”, säger Susanne Ohlsén, VD på Teknos AB.

Team Teknos består av:

Elvira Öberg – Skidskytte
Simon Pettersson – Diskus
Truls Möregårdh, Bordtennis
Axel Elmblad – Orientering
Julia Engström – Golf
Stina Källberg – Bordtennis
Alexander Öhgren – Parabordtennis
Frida Westman - Backhoppning

För mer information, vänligen kontakta:

VD, Susanne Ohlsén
susanne.ohlsen@teknos.com
0325–619543

Eller

Marknadskoordinator, Sara Lundgren

Sara.lundgren@teknos.com

0325–619514

Sara Lundgren

Marketing Coordinator
Teknos Sverige
Limmaredsvägen 2
514 32 Tranemo
sara.lundgren@teknos.com

Vi är en global färgproducent som erbjuder ett brett sortiment av färger och ytbehandlingar för tillverkningsindustrin, byggbranschen och konsumenter.

Vi arbetar i nära samarbete med våra kunder och strävar alltid efter att hjälpa dem hitta den idealiska lösningen för just deras ändamål. Tack vare grundlig forskning och feedback från olika marknadsområden kan vi fortlöpande utveckla vårt produktsortiment och vår service för att säkerställa största möjliga kundnöjdhet. Våra breda kunskaper, tillsammans med decennier av branschledande kvalitet, gör oss övertygade om att vårt produktsortiment kan lösa alla ytbehandlingsutmaningar, i alla situationer.

Vi har ett starkt fokus på miljöfrågor för att kunna säkerställa att vi uppfyller, och till och med överträffar, dagens olika krav. Teknos grundades 1948 och är ett av Finlands största familjeägda företag. Företaget leds av CEO Paula Salastie, som representerar Kiikka-familjens tredje generation.

Branschdriven produktkvalitet, obestridd historia och hängivna människor hjälper oss att nå koncernens årliga försäljning som under 2020 uppnådde cirka 384 miljoner euro. Teknos fortsätter att följa en starkt tillväxtstrategi för framtiden. Idag har vi verksamhet i över 20 länder i Europa, Asien och USA. Teknos har omkring 1800 anställda världen över och är en av de ledande leverantörerna av industrifärger, med en stark position inom detaljhandel för konsument- och målerifärger.

Vi strävar efter att skapa hållbara lösningar för en hållbar värld genom att erbjuda smarta och tekniskt avancerade färg- och ytbehandlingslösningar som skyddar och bevarar.

Taggar: