Teknos Guldtupp sätter färg på fotbollssverige

Teknos Guldtupp anordnades 2020 för andra året i rad, efter att tävlingen där alla fotbollsklubbar runt om i landet kan vinna färg till sina anläggningar, visat sig vara mycket populär under 2019. Intresset var lika stort 2020 och totalt nominerades 68 klubbar till Teknos Guldtupp. 60 av dessa ansökte själva till tävlingen via ett formulär på Teknos hemsida, resterande 8 klubbar blev nominerade av en landslagsspelare som vunnit titeln Matchens Färgstarkaste Spelare via omröstningar på Teknos Sveriges Facebooksida @teknossverige.

Vinsten är ett presentkort på färg, värde 7 500 kronor och tävlingen går ut på att motivera varför man vill vinna priset och hur det skulle gynna ens förening. Färgföretaget Teknos är stolt partner till Svenska Fotbollförbundet sedan 2019 och vill genom denna tävling inte bara bidra till landslagen utan till alla, både små och stora föreningar i hela Sverige. Många klubbar där ute i landet drivs delvis eller helt på ideella krafter och för dem är hjälp med underhåll ofta guld värt.

"Teknos vill hjälpa fotbollssverige på gräsrotsnivå och sponsorskapet med SvFF har möjliggjort det. I ansökningarna kan vi läsa om allt från omklädningsrum, läktare, staket, förråd, klubblokaler och kiosker som behöver rustas upp och fräschas till med ny färg. Det är roligt att kunna bidra med vår produkt där den verkligen behövs, och vi ser att behovet hos landets fotbollsklubbar är stort", säger Martin Karlsson, marknadschef på Teknos.

Vinnare av Teknos Guldtupp 2020 är Vimmerby IF, vilka nominerades av Kosovare Asllani som blev utsedd till matchens färgstarkaste spelare i damernas EM-kvalmatch mot Slovakien. Habo IF utanför Jönköping vars mål är att behålla fler barn och ungdomar inom idrotten och få chansen att sätta färg på vardagen för fler barn. Borens IK i Motala som med sina 21 ungdomslag har stor belastning på sina lokaler och ständigt är i behov av att snygga till på idrottsplatsen. Frösö IF utanför Östersund som genomför en satsning på sin hemmaarena och hoppas på att skapa ett livslångt intresse för idrott hos sina utövare.

Teknos vill passa på att tacka alla som ansökt till tävlingen. Intresset har varit stort, och redan nu kan fotbollsklubbar ansöka till Teknos Guldtupp 2021 på teknos.se.

Martin Karlsson

Marknadschef, Konsument och Måleri

E-mail: martin.karlsson@teknos.com

Teknos är en global färgproducent med verksamhet i över 20 länder i Europa, Asien och USA. Vi är en av de ledande leverantörerna av industriella ytbehandlingar med en stark position inom detaljhandel för konsument- och målerifärger. Teknos erbjuder hållbara lösningar för en hållbar värld genom att tillhandahålla smarta och tekniskt avancerade färg- och ytbehandlingslösningar som skyddar och bevarar. Teknos arbetar alltid i nära samarbete med sina kunder. Företaget grundades 1948 och är ett av Finlands största familjeägda företag.

Mer information finns på www.teknos.se

Taggar: