Teknos lanserar en färgkarta tillsammans med färgstarka Sofia Wistam

Färgleverantören Teknos AB inleder ett samarbete med Sofia Wistam. Den 25:e september lanseras kampanjen Färgstark med Sofia innehållande en färgkarta och en tävling. Sofia har själv valt ut och namngett 18 inomhuskulörer och i färgkartan kan bland annat den varma kulören Kram och den lekfulla kulören Strössel hittas.

”Jag är otroligt glad för mitt samarbete med Teknos. Jag har nu fått möjligheten att sätta ihop en egen färgkarta. Vilken dröm! Varje kulör garanterar jag kommer bli ett härligt rum. Våga prova,” säger Sofia Wistam.

Kopplat till färgkartan anordnas en tävling där man kan vinna färg från Teknos till ett efterlängtat inomhusprojekt. För att delta i tävlingen fyller man i ett formulär på Teknos hemsida och motiverar sitt projekt i text och bild. Sofia kommer sedan att utse tre vinnare av färg i december månad. Kanske är det just någon av Sofiakulörerna som kommer att locka till att delta.

”Det ska bli otroligt roligt att genomföra denna kampanj med Sofia Wistam. Hon är en färgstark person som sprider glädje och det är egenskaper vi gärna ser att vårt varumärke förknippas med”, säger Martin Karlsson, Marknadschef för konsument- och måleriprodukter på Teknos.

Förutom samarbetet med Sofia Wistam är Teknos stolt partner till TV-programmet Sofias Änglar. Sofias Änglar hjälper människor som gått igenom stora prövningar i livet att renovera sina hem och för Teknos känns det både roligt och viktigt att vara med och leverera produkter till dessa projekt. Partnerskapet visar sig genom produktplacering och vi kan se att Teknos produkter används i programmet. Sofia kommer också att visa upp sin färgkarta i ett av programmen.

Martin Karlsson

Marknadschef, Konsument och Måleri

E-mail: martin.karlsson@teknos.com

Vi är en av de ledande leverantörerna av industrifärger, med en stark position inom detaljhandel för konsument- och målerifärger. Vi strävar efter att skapa hållbara lösningar för en hållbar värld genom att erbjuda smarta och tekniskt avancerade färg- och ytbehandlingslösningar som skyddar och bevarar. Teknos grundades 1948 och är ett av Finlands största familjeägda företag. Företaget leds av CEO Paula Salastie, som representerar Kiikka-familjens tredje generation. De senaste åren har Teknos vuxit snabbt och har idag 1800 anställda och verksamhet i över 20 länder i Europa, Asien och USA. 2019 nådde koncernen en försäljning på 398 miljoner euro. Teknos Sverige har sitt huvudkontor i Tranemo, strax utanför Borås.

Taggar: