Teknos stolt partner till Svenska Bordtennisförbundet

Teknos har hittat sporten som en kanal att bygga sin varumärkeskännedom inom och har sedan 2018 investerat i sponsring av sport och arenareklam. Det ryms mycket glädje, hälsa och gemenskap i sporten och det är sammanhang Teknos vill visa sig inom och associeras till.

Nu inleder Teknos ett sponsorskap med Svenska Bordtennisförbundet och ser fram emot att göra en resa tillsammans med dem som både Teknos och SBTF kommer att ha glädje och nytta av.

Det känns väldigt roligt och intressant att inleda detta samarbete med Svenska Bordtennisförbundet. Det är en sport som kan spelas överallt - av alla, och som har många möjligheter inom exempelvis socialt hållbart arbete. Vi har många goda tankar och idéer om hur vi tillsammans kan göra något riktigt bra av vårt samarbete. Vi känner oss välkomna in i deras gemenskap, säger Martin Karlsson, Säljchef för konsument- och målerifärger på Teknos.

Bordtennisen har det senaste fått mer utrymme i media sedan fina svenska framgångar inom sporten. Svenska Bordtennisförbundet ser ljust på framtiden med många kommande talanger, men de påpekar också att de vill öka intresset för sporten hos en bredare allmänhet framöver. Bordtennisen har genom deras CSR-projekt PING PONG POWER visat sig ha en enorm betydelse för människors hälsa, välmående och gemenskap.

Vi är väldigt glada och stolta över att ha inlett detta samarbete med Teknos som är en av de ledande färgleverantörerna i Sverige. Jag är övertygad om att vi tillsammans kommer hitta nya vägar för att vår sport ska växa och bli starkare, både på bredden, via PING PONG POWER, och toppen via våra framgångsrika landslag, säger Svenska Bordtennisförbundets ordförande Dennis Lindahl.

Vi är en global färgproducent som erbjuder ett brett sortiment av färger och ytbehandlingar för tillverkningsindustrin, byggbranschen och konsumenter.

Vi arbetar i nära samarbete med våra kunder och strävar alltid efter att hjälpa dem hitta den idealiska lösningen för just deras ändamål. Tack vare grundlig forskning och feedback från olika marknadsområden kan vi fortlöpande utveckla vårt produktsortiment och vår service för att säkerställa största möjliga kundnöjdhet. Våra breda kunskaper, tillsammans med decennier av branschledande kvalitet, gör oss övertygade om att vårt produktsortiment kan lösa alla ytbehandlingsutmaningar, i alla situationer.

Vi har ett starkt fokus på miljöfrågor för att kunna säkerställa att vi uppfyller, och till och med överträffar, dagens olika krav. Teknos grundades 1948 och är ett av Finlands största familjeägda företag. Företaget leds av CEO Paula Salastie, som representerar Kiikka-familjens tredje generation.

Branschdriven produktkvalitet, obestridd historia och hängivna människor hjälper oss att nå koncernens årliga försäljning som under 2020 uppnådde cirka 384 miljoner euro. Teknos fortsätter att följa en starkt tillväxtstrategi för framtiden. Idag har vi verksamhet i över 20 länder i Europa, Asien och USA. Teknos har omkring 1800 anställda världen över och är en av de ledande leverantörerna av industrifärger, med en stark position inom detaljhandel för konsument- och målerifärger.

Vi strävar efter att skapa hållbara lösningar för en hållbar värld genom att erbjuda smarta och tekniskt avancerade färg- och ytbehandlingslösningar som skyddar och bevarar.

Taggar: