Tele Radio förnyar ISO-certifieringar

Report this content

Tele Radio har alltid arbetat för att uppnå sina ledord: Säkert. Smart. Starkt. En del av detta avser att vi alltid på ett tillförlitligt sätt ska hålla oss inom de standarder som förbättrar företagets övergripande påverkan. Tele Radio kan nu stolt meddela att man förnyar sina ISO-certifieringar 9001 och 14001 för kvalitetsledningssystem (QMS) respektive miljöledningssystem (EMS).

ISO 9001-certifieringen tillhandahåller ett ramverk för enhetlig kvalitet på företagets produkter och tjänster vilket säkerställer kundnöjdhet och våra ständiga förbättringar. För Tele Radio innebär detta också den standard som man eftersträvar för samtliga sina dotterbolag runt om i världen.

ISO 14001-certifieringen visar å sin sida på företagets strävan efter att minimera sin miljöpåverkan, förbättra miljömässig prestanda och uppnå sina mål för hållbar utveckling. Förnyelsen av denna certifiering belyser Tele Radios fortgående arbete med att införliva miljövänliga metoder i sin verksamhet över hela koncernen.

Ola Samelius, koncernchef och VD för Tele Radio Group, säger: "ISO-standarder är en viktig del av vår strategi för att säkerställa att våra metoder når upp till den standard vi förväntar oss. På Tele Radio har vi en helhjärtad tro på att dessa certifieringar fungerar som en grundläggande kvalitetsnivå som varje medlem i vår organisation måste eftersträva att uppnå."

Certifieringarna har utfärdats av Bureau Veritas, ett oberoende certifieringsorgan, efter en grundlig granskning som bekräftade att Tele Radio uppfyller de stränga krav som gäller för dessa ISO-standarder.

Certifieringarna ingår i en multi-site-certifiering under vårt moderbolag Allgon AB. En mer ingående rapport om våra hållbarhetsinitiativ presenteras i vår årliga hållbarhetsrapport som finns att tillgå på vår hemsida.

Tele Radio AB | August Barks gata 30A,  SE-421 32 Västra Frölunda, Sweden | www.tele-radio.com

Media contact | Shietel Bhaggan | +31704194120 | marketing@tele-radio.com

Tele Radio Group is a multinational company that develops, markets and supplies universal, wireless remote controls and tailor-made wireless solutions for industrial use. The products contribute to a more comfortable and safer work environment. The first company, Tele Radio AB, was founded in Lysekil, Sweden in 1955, and has since developed to an international group with headquarters in Gothenburg, and over twenty subsidiaries in Europe, Asia, and the US.

Citat

Ola Samelius, koncernchef och VD för Tele Radio Group