Tele Radios åtagande kring hållbara metoder fortsätter

Report this content

Tele Radios moderbolag, Allgon Group, släppte tidigare i år sin års- och hållbarhetsrapport för 2023. I rapporten beskrivs alla åtgärder som syftar till att maximera den positiva påverkan på miljön och sociala förhållanden, samt optimera verksamheten.

Hållbara metoder är en viktig drivkraft för företaget. Att kunna mäta dessa framgångar är därför en integrerad del av företagets hållbarhetspolicy. Med utgångspunkt i Agenda 2040 har Tele Radio Group fastställt ett antal mål, såsom övergången till hållbara material, investeringar i förnybar energi och försäkran om medarbetarnas hälsa och säkerhet. Dessa mål är alla en del av den integrerade strategi som Tele Radio Group har antagit för att uppnå sina åtaganden.

Dessa standarder har också bekräftats genom förnyelsen av ISO 14001-certifieringen för miljöledningssystem på Tele Radios huvudkontor i Göteborg.

Ola Samelius, koncernchef och VD för Tele Radio, säger: "Hållbara metoder är centralt i vår organisation, det är en kontinuerlig process där vi ständigt omvärderar våra nuvarande metoder för att uppnå de högsta standarderna.” När det gäller betydelsen av ISO-certifieringen fortsätter han: "Vi anser att ISO-standarderna utgör en grundläggande kvalitetsnivå för våra metoder, som alla i organisationen strävar efter att uppnå."

Tele Radio AB | August Barks gata 30A,  SE-421 32 Västra Frölunda, Sweden | www.tele-radio.com

Media contact | Shietel Bhaggan | +31704194120 | marketing@tele-radio.com

Tele Radio Group is a multinational company that develops, markets and supplies universal, wireless remote controls and tailor-made wireless solutions for industrial use. The products contribute to a more comfortable and safer work environment. The first company, Tele Radio AB, was founded in Lysekil, Sweden in 1955, and has since developed to an international group with headquarters in Gothenburg, and over twenty subsidiaries in Europe, Asia, and the US.

Citat

Hållbara metoder är centralt i vår organisation, det är en kontinuerlig process där vi ständigt omvärderar våra nuvarande metoder för att uppnå de högsta standarderna. Vi anser att ISO-standarderna utgör en grundläggande kvalitetsnivå för våra metoder, som alla i organisationen strävar efter att uppnå.
Ola Samelius, koncernchef och VD för Tele Radio