Acando tecknar telefoniavtal med Tele1 Europe AB

Acando tecknar telefoniavtal med Tele1 Europe AB Acando har tecknat ett avtal med Tele1 Europe som innebär att data- och teleoperatören levererar en komplett outsourcingtjänst för fast telefoni till Acandos totalt sex kontor i Sverige. Avtalet värderas till cirka 4 miljoner kronor. Avtalet med Acando innebär att Tele1 Europe levererar en komplett tjänst med över 400 anknytningar till sex kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Sundsvall. Acandos lösning innebär ett komplett telefonipaket där Tele1 Europe bistår med all utrustning. Alla Acandos kontor är etablerade i kommuner där Tele1 Europe kommer att kunna erbjuda egen fiber, säger Pelle Hjortblad, VD på Tele1 Europe AB. Främsta nyttan med avtalet med Tele1 Europe för Acando är att vi får en homogen telefonimiljö inom bolaget. Genom att ha en fastnätlösning kan vi ge våra kunder bättre service. Av de leverantörer för fast telefoni som vi valde mellan, var Tele1 Europe det företag som kunde erbjuda den bästa lösningen för våra behov. Dessutom är det mer kostnadseffektivt för oss att hyra och inte köpa en lösning, säger Mikael Liljevall, infrastrukturansvarig på Acando. Tele1 Europes tjänst, MD 110 Business Service, innebär att företag kan outsourca sin telefonväxel och därmed endast behöva betala per anknytning. Företag som köper tjänsten slipper göra en stor investering genom att köpa in telefonväxel och annan teknikutrustning och lägga pengar på administration, personal och service. MD 110 Business Service innebär att Tele1 Europe tar ett totalansvar för kundens telefoni, vilket inkluderar både bastjänster, tilläggstjänster och service. MD 110 Business Service innebär ett brett spektrum av tjänster såsom MD-växeltjänst till analoga, digitala eller trådlösa telefoner, integrerad hänvisningstjänst, gruppnummer, kundägd samtalsloggning och hänvisningsdator eller Unified Messaging. För ytterligare information, vänligen kontakta: Tele1 Europe AB Acando AB Pelle Hjortblad, VD Mikael Liljevall, Telefon: 08-5631 0110 Infrastrukturansvarig Mobil: 0701-81 01 10 Telefon: 08-6610750 E-post: Mobil: 0709-319 319 pelle.hjortblad@tele1europe. E-post: se mikael.liljevall@acando.com Om Tele1 Europe (NASDAQ, Stockholm Stock Exchange) Tele1 Europe är en snabbväxande data- och teleoperatör med verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Affärsidén är att erbjuda bredbandslösningar för data, telefoni och Internet till stora och medelstora företag samt organisationer i Norden. Tele1 Europe är idag den enda nordiska data- och teleoperatören som investerar i lokala accessnät med bredbandskapacitet. Utbyggnaden sker i Nordens 40 största städer. Accessnäten, som binds samman med långdistansnät, blir Europas snabbaste "motorväg" för data- och Internettrafik med en initial kapacitet till kund på upp till en gigabit. www.tele1europe.se Om Acando AB Acando är ett management och IT-konsultföretag med fokus på att skapa framgångsrik e-business. Acandos erbjudande är att på kort tid leverera innovativa affärs- och tekniklösningar som skapar avgörande konkurrensfördelar för kunden. Genom effektiva metoder och seniora medarbetare erbjuder Acando kunderna en unik prissättningsmetod där vinster och risker delas i uppdragen. Acando har idag drygt 400 medarbetare. Företaget ägs av Custos (30 %), Kinnevik (15%), Orkla (7,5 %), Nordico Invest (7,5 %) och medarbetarna (40 %). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/06/20001206BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/06/20001206BIT00350/bit0002.pdf