Aktieägarna i Tele1 Europe Holding AB, 556512-7031, kallas härmed till ordinarie bolagsstämma onsdagen den 16 maj 2001, kl 13.30, i World Trade Center, konferenslokal "London", adress Klarabergsviadukten 70 alternativt Kungsbron 1, Stockholm Anmälan mm. För att deltaga i bolagsstämma måste aktieägare dels vara registrerad i den av VPC AB förda aktieboken senast fredagen den 4 maj 2001, dels ha anmält sin avsikt att deltaga i bolagsstämman på sådant sätt att anmälan har kommit bolaget tillhanda senast den 11 maj 2001 kl 12.00. Anmälan om deltagande kan göras skriftligen till Tele1 Europe Holding AB, Att: Ulrika Grauers Kullberg, Positionen 146, 115 74 Stockholm , via e-post ulrika.kullberg@tele1europe.se, per telefax 08-5631 01 01 eller per telefon 08-5631 00 00 (kl 09.00 - 16.00), varvid antalet biträden även skall anmälas. Till anmälan bör kopia av eventuell fullmakt bifogas. Aktieägare som har sina aktier förvaltarregistrerade genom banks notariatavdelning eller annan förvaltare måste, för att äga rätt att deltaga i bolagsstämman, begära att tillfälligt föras in i aktieboken hos VPC. Aktieägare måste underrätta förvaltaren härom i god tid före den 4 maj 2001. Förslag till dagordning 1. Öppnande av stämman. 2. Val av ordförande för stämman. 3. Upprättande och godkännande av röstlängd. 4. Godkännande av dagordningen. 5. Val av en eller två justeringsmän. 6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad. 7. Föredragning av framlagd årsredovisning och revisionsberättelse samt av koncernredovisning och koncernrevisionsberättelse. 8. Beslut a) om fastställelse av resultaträkning och balansräkning samt av koncernresultaträkning och koncernbalansräkning. b) om dispositioner beträffande bolagets vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen. c) om ansvarsfrihet för styrelseledamöter och verkställande direktör. 9. Fastställande av styrelse- och revisorsarvoden. 10. Val av styrelse och eventuella styrelsesuppleanter. 11. Styrelsens förslag till firmaändring samt bolagsordningsändring. 12. Styrelsens förslag om bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om nyemission. 13. Avslutande av stämman. 14. Bokslutshandlingar kommer att hållas tillgängliga på bolagets kontor, Hangövägen 29, Stockholm, fr o m den 2 maj 2001 samt framläggas på stämman. Styrelsens fullständiga förslag beträffande punkterna11-12 ovan kommer att hållas tillgängliga på bolagets kontor, senast den 9 maj 2001 samt framläggas på stämman. Kopia av ovanstående handlingar kommer även att sändas till de aktieägare som begär det och uppger sin postadress. Förslag 8.b) Disposition av bolagets förlust Styrelsen föreslår att den ansamlade förlusten överförs i ny räkning. 9. Arvode till styrelse samt revisorer Aktieägare, representerande ca 26 procent av det totala röstetalet, har föreslagit att arvode till den av bolagsstämman utsedda styrelsen skall, för tiden intill slutet av nästa ordinarie bolagsstämma, utgå med 300.000 kronor till ordföranden och 125.000 kronor till övriga ledamöter som inte är anställda inom koncernen. Arvode till revisorer föreslås utgå enligt godkänd räkning. 10. Styrelseval Vid tidpunkten för kallelsen hade inget slutligt förslag rörande styrelsens sammansättning inkommit till bolaget. Ett slutligt förslag är enligt uppgift under framtagande av en grupp av bolagets aktieägare och sådant slutligt förslag kommer att offentliggöras särskilt i god tid inför bolagsstämman. 11. Firmaändring samt bolagsordningsändring Styrelsen föreslår att bolagets firma ändras till Song Networks Holding Aktiebolag och att punkten 1 i bolagsordningen med anledning därav ges ny lydelse enligt följande: "Bolagets firma är Song Networks Holding Aktiebolag. Bolaget är publikt (publ)." 12. Bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om nyemission Styrelsen föreslår att bolagsstämman bemyndigar styrelsen att intill tiden för nästa ordinarie bolagsstämma, vid ett eller flera tillfällen, fatta beslut om nyemission av sammanlagt högst 10.000.000 aktier på vardera nominellt 0,05 kronor, innebärande en ökning av bolagets aktiekapital med högst 500.000 kronor. Emissioner skall kunna ske i samband med eventuella bolags- eller rörelseförvärv med betalning i form av egna aktier genom nyemission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt eller genom apport- eller kvittningsemission. Emissionskursen skall vid varje tillfälle sättas så nära marknadsvärdet som möjligt med avdrag för den rabatt som kan krävas för att uppnå intresse för teckning. Stockholm i april 2001 Tele1 Europe Holding AB Styrelsen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/18/20010417BIT00900/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/18/20010417BIT00900/bit0001.pdf