Namnbytet från Tele1 Europe till Song Networks fullt genomförd

Namnbytet från Tele1 Europe till Song Networks fullt genomförd Namnändringen av Tele1 Europe Holding AB till Song Networks Holding AB (NASDAQ: TEUR, Stockholm Stock Exchange: TEUR) är nu registrerad hos PRV i enlighet med beslut på bolagsstämman i april. Song Networks "ticker" på Stockholmsbörsen och Nasdaq ändras från TEUR till SONW från och med 21 juni. Koncernens dotterbolag i Danmark, Finland, Norge och Sverige namnändrades redan i april. Beslut om namnändring av moderbolaget, Tele1 Europe Holding, togs på bolagsstämman den 16 maj 2001. Den nu genomförda namnändringen av moderbolaget Tele1 Europe Holding AB till Song Networks Holding AB innebär att namnändringen nu är fullt genomförd. För mer information, kontakta: Song Networks Holding AB Cecilia Johansson, Investor Relations Tel: 08-5631 0219 Mobil: 0701-810 219 E-post: cecilia.johansson@songnetworks.se Om Song Networks (tidigare Tele1 Europe) (NASDAQ: TEUR, Stockholm Stock Exchange: TEUR) Song Networks är en snabbväxande data-, internet- och teleoperatör med verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Affärsidén är att erbjuda bredbandslösningar för data, internet och telefoni till stora och medelstora företag i Norden. Song Networks är idag den enda pan- nordiska data- internet- och teleoperatören som investerar i lokala accessnät med bredbandskapacitet till företag. Utbyggnaden sker i Nordens 80 största städer. Accessnäten, som binds samman med långdistansnät, blir en av Europas snabbaste motorvägar för data- och internettrafik med en initial kapacitet till kund på upp till en gigabit. Företaget grundades 1995 och har knappt 1000 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm och bolaget har 24 kontor runt om i Norden. Se vidare www.songnetworks.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/18/20010615BIT00770/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/18/20010615BIT00770/bit0001.pdf