Omval av Tele1 Europe Holding AB:s styrelse

Report this content

Omval av Tele1 Europe Holding AB:s styrelse Tele1 Europe Holding AB (NASDAQ: TEUR, OM Stockholm Stock Exchange: TEUR) informerar att, inför den ordinarie bolagsstämman i Tele1 Europe Holding AB den 16 maj 2001, en grupp av aktieägare, representerande ca 26 procent av det totala röstetalet, har meddelat att man föreslår oförändrad styrelse och att man därför föreslår omval av Tommy Ekström, Lars Grönberg, Lennart Lübeck, Paul Salem, Viesturs Vucins, Lars Windfeldt och Craig Young. Ytterligare information om de till omval föreslagna styrelseledamöternas uppdrag i andra bolag finns tillgänglig på bolagets kontor, Hangövägen 29, Stockholm, och kommer läggas fram vid bolagsstämman. För mer information, kontakta: Tele1 Europe Holding AB Ulrika Grauers Kullberg, bolagsjurist Telefon: +46 8 56 31 0305 E-post: ulrika.kullberg@tele1europe.se Styrelsen för Tele1 Europe Holding AB har föreslagit en namnändring till Song Networks Holding AB. Formellt beslut fattas på ordinarie bolagsstämma den 16 maj 2001. Övriga bolag inom Tele1 Europe-koncernen, som hade en firma innehållande "Tele1 Europe", har under april antagit ny firma innehållande "Song Networks". Om Tele1 Europe (NASDAQ: TEUR, Stockholm Stock Exchange: TEUR) Tele1 Europe är en snabbväxande data-, internet- och teleoperatör med verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Affärsidén är att erbjuda bredbandslösningar för data, internet och telefoni till stora och medelstora företag i Norden. Tele1 Europe är idag den enda pan- nordiska data- internet- och teleoperatören som investerar i lokala accessnät med bredbandskapacitet till företag. Utbyggnaden sker i Nordens 80 största städer. Accessnäten, som binds samman med långdistansnät, blir en av Europas snabbaste motorvägar för data- och internettrafik med en initial kapacitet till kund på upp till en gigabit. Företaget grundades 1995 och har knappt 1000 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm och bolaget har 24 kontor runt om i Norden. Se vidare www.tele1europe.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/09/20010509BIT00690/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/09/20010509BIT00690/bit0001.pdf