Tydliggörande angående insider försäljning i Song Networks Holding AB

Tydliggörande angående insider försäljning i Song Networks Holding AB Igår, 12 juni, rapporterades en insider försäljning av 140,000 aktier i Song Networks Holding AB (NASDAQ: TEUR, Stockholm Stock Exchange: TEUR). Song Networks önskar förtydliga att Tommy Ekström, chief technical officer (CTO) och en av grundarna, sålde dessa 140,000 aktier in i en privat kapitalförsäkring. Dessa aktier kommer fortsättningsvis ägas av Tommy Ekström men kommer ej längre vara föremål för insider registrering. För mer information, kontakta: Song Networks Holding AB Cecilia Johansson, Investor Relations Tel: 08-5631 0219 Mobil: 0701-810 219 E-post: cecilia.johansson@songnetworks.se Om Song Networks (tidigare Tele1 Europe) (NASDAQ: TEUR, Stockholm Stock Exchange: TEUR) Song Networks är en snabbväxande data-, internet- och teleoperatör med verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Affärsidén är att erbjuda bredbandslösningar för data, internet och telefoni till stora och medelstora företag i Norden. Song Networks är idag den enda pan- nordiska data- internet- och teleoperatören som investerar i lokala accessnät med bredbandskapacitet till företag. Utbyggnaden sker i Nordens 80 största städer. Accessnäten, som binds samman med långdistansnät, blir en av Europas snabbaste motorvägar för data- och internettrafik med en initial kapacitet till kund på upp till en gigabit. Företaget grundades 1995 och har knappt 1000 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm och bolaget har 24 kontor runt om i Norden. Se vidare www.songnetworks.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/13/20010613BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/13/20010613BIT00420/bit0001.pdf