Caroline Fellenius-Omnell utsedd till ny chefsjurist för Tele2 AB

Stockholm - Tele2 AB (Tele2), (NASDAQ OMX Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) meddelar idag att Caroline Fellenius-Omnell utsetts till ny chefsjurist och medlem i ledningsgruppen för Tele2 AB, med början den 1 maj 2014. Hon kommer att rapportera till Mats Granryd, vd och koncernchef.

Caroline kommer närmast från positionen som chefsjurist på Sidel, baserat i Schweiz. Tidigare var hon europeisk chefsjurist för Tetra Pak i Paris. Hon har också arbetat på Electrolux samt advokatbyråerna Skadden Arps Slate Meagher & Flom och Mannheimer Swartling, både i Bryssel och Stockholm. Caroline har framgångsrikt byggt och utvecklat globala juristorganisationer och hon har en stark bakgrund inom internationell affärsjuridik, med särskild inriktning på EU- och konkurrensrätt.

Mats Granryd, vd och koncernchef för Tele2 AB, kommenterar: ”Det känns väldigt kul att välkomna Caroline till Tele2-familjen och vår ledningsgrupp. Vi känner oss säkra på att hennes gedigna internationella erfarenheter från flera olika industrier samt EU- och konkurrensrätt kommer att vara av stort värde för Tele2. Hon har också precis den personliga utmanaranda som vi söker.”

Caroline Fellenius-Omnell kommenterar: “Jag känner mig mycket motiverad över att börja på ett utmanarföretag såsom Tele2 i rollen som chefsjurist. Tele2 har ett mycket starkt varumärke med en tilltalande historia såväl som framtidsutsikt. Jag känner också en stark personlig matchning med företagets tillväxtambitioner och värdeorienterade ledarskap.”

För mer information, kontakta:

Lars Torstensson, Kommunikationschef, Tel: 0702 73 48 79

Viktor Wallström, Pressfrågor, Tel: 0703 63 53 27

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS SNABBAST VÄXANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH VI ERBJUDER ALLTID VÅRA KUNDER VAD DE BEHÖVER TILL ETT LÄGRE PRIS. Vi har 15 miljoner kunder i 10 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2013 omsatte bolaget 30 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6 miljarder kronor.

Taggar:

Tele2s vision är att bli the smartest telco in the world, creating a society of unlimited possibilities. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra prisbelönta nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2019 omsatte bolaget 28 miljarder kronor, med en underliggande EBITDAaL på 9 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.