Comviq utsett till ”Sveriges bästa service” inom telekom för andra året i rad

Comviq har för andra året i rad vunnit utmärkelsen ”Sveriges bästa service” inom kategorin Telekom av Service Score.

För tionde året i rad utser Service Score de bästa företagen, myndigheterna och organisationerna inom 21 olika branscher. Resultaten bygger på svaren från en riksrepresentativ undersökning där drygt 3000 personer i åldrarna 18 – 79 år har svarat. Tele2 var förutom vinnaren Comviq också ett av de tre företagen som var nominerade i kategorin ”Telekom”.

– Vi är superstolta över att vårt arbete med att förbättra kundupplevelsen ger resultat. Det är mycket glädjande att Comviq vinner årets Service Score, men även att Tele2 intar andraplatsen. Vi fortsätter arbetet med att få Sveriges nöjdaste kunder, säger Malin Anglert, chef för kundservice på Comviq och Tele2.

Jessica Hjälmered, Senior Communication Manager/PR-chef, Tele2

+46 8 121 47 400 // jessica.hjalmered@tele2.com

Om Tele2
Tele2 är ett ledande telekombolag med syfte att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter. Genom våra nätverk och tjänster — som sträcker sig från bredband, datanät, mobil- och fast telefoni till TV, streaming och globala IoT-tjänster — är vi djupt sammankopplade med alla delar av dagens digitala livsstil. Genom att göra vår infrastruktur mer kraftfull, säker och hållbar möjliggör vi samma slags utveckling av samhället. Tele2 grundades 1993 och är noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2022 omsatte bolaget 28 miljarder kronor, med en underliggande EBITDAaL på 10 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.

Snabbfakta

Citat

Vi är superstolta över att vårt arbete med att förbättra kundupplevelsen ger resultat. Det är mycket glädjande att Comviq vinner årets Service Score, men även att Tele2 intar andraplatsen. Vi fortsätter arbetet med att få Sveriges nöjdaste kunder.
Malin Anglert, chef för kundservice på Comviq och Tele2