Förändring i antalet röster i Tele2

Stockholm – Tele2 AB (publ) (”Tele2” eller ”Bolaget”) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) meddelade idag att det sammanlagda antalet röster i Tele2 har minskat.

Ägare av 40 770 A-aktier i Tele2 har begärt omvandling av dessa till B-aktier i enlighet med det omvandlingsförbehåll som anges i § 5 i Bolagets bolagsordning.

Antalet aktier i Tele2 uppgår per den 29 mars 2019 till 690 341 597 aktier, varav 22 606 922 A-aktier med tio röster vardera samt 665 835 675 B-aktier och 1 899 000 C-aktier med en röst vardera. Det totala antalet röster i Bolaget uppgår till 893 803 895. Det totala antalet röster i Bolaget exklusive Tele2s eget innehav om 1 409 227 B-aktier och 1 899 000 C-aktier uppgår till 3 308 227 röster.

Denna information är sådan information som Tele2 AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 mars 2019 kl. 08:00.

Joel Ibson, Head of Corporate Communications, Tel: +46 766 26 44 00
Erik Strandin Pers, Head of Investor Relations, Tel: +46 733 41 41 88

_________________________________________________________________________

TELE2’S MISSION IS TO FEARLESSLY LIBERATE PEOPLE TO LIVE A MORE CONNECTED LIFE. Vi ska vara den integrerade utmanaren som erbjuder snabb uppkoppling, data och videoinnehåll – oavsett tid och plats. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra prisbelönta nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2018 omsatte bolaget 30 miljarder kronor, med en justerad EBITDA på 9 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.