Guillaume van Gaver lämnar Tele2 som en följd av bolagets internationella konsolidering

Stockholm – Efter Tele2 ABs (”Tele2“) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) internationella konsolidering för ett starkare fokus på Sverige och Baltikum, kommer nu Guillaume van Gaver, Executive Vice President International Markets, lämna Tele2 den 15 september 2019.

Under de senaste tolv månaderna har Tele2 genomfört en sammanslagning i Nederländerna, lämnat Kazakstan och sålt bolagets verksamhet i Kroatien. En naturlig följd av detta är att Guillaume von Gaver, Executive Vice President International Markets, lämnar Tele2 den 15 september 2019 för att fortsätta hans internationella karriär utanför bolaget.

- Guillaume har gjort ett fantastiskt jobb sedan han kom till Tele2 2016, och har säkerställt att våra internationella marknader har utvecklats till imponerande, lönsamma verksamheter. Nu har vi nått ett nytt kapitel i Tele2s resa, med fokus på våra kärnmarknader, och Guillaume känner att han har slutfört de uppgifter han tog sig an när han började arbeta här. Jag vill tacka Guillaume för hans hängivenhet och ledarskap, och önskar honom all framgång i hans framtida utmaningar, säger Anders Nilsson, vd på Tele2-koncernen.

- Jag har njutit av tiden på Tele2 och har fått erfarenheter från många länder och kollegor att minnas. Tillsammans har vi lyckats i utmanande länder som till exempel Kazakstan och byggt en stark grund för fortsatt tillväxt i Baltikum. Jag önskar alla mina kollegor ett stort lycka till, säger Guillaume van Gaver, Executive Vice President International Markets, Tele2.

När Guillaume lämnat Tele2 kommer Petras Masiulis, CEO Baltics, bli övergripande ansvarig för bolagets verksamheter i Baltikum och Tyskland, samtidigt som Greg Lensch fortsätter som vd för Tele2 IoT. Båda kommer rapportera direkt till Anders Nilsson men inte ingå i koncernens ledningsgrupp.

Joel Ibson, Head of Corporate Communications, Tel: +46 766 26 44 00
Marcus Lindberg, Head of Investor Relations, Tel: +46 73 439 25 40

TELE2’S MISSION IS TO FEARLESSLY LIBERATE PEOPLE TO LIVE A MORE CONNECTED LIFE. Vi ska vara den integrerade utmanaren som erbjuder snabb uppkoppling, data och videoinnehåll – oavsett tid och plats. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra prisbelönta nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2018 omsatte bolaget 30 miljarder kronor, med en underliggande EBITDA på 9 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.

Taggar: