Jon James lämnar Tele2 efter sammanslagningen i Nederländerna

Stockholm – Tele2 AB (Tele2) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) meddelar idag att Jon James, tidigare vd för Tele2 Nederländerna, lämnar bolaget i slutet av juni.

Som en följd av sammanslagningen mellan Tele2 och T-Mobile i Nederländerna som offentliggjordes den 2 januari 2019, kommer Jon James, tidigare vd för Tele2 Nederländerna, att lämna Tele2 i slutet av juni 2019.

– Jon började på Tele2 2017 och har spelat en avgörande roll i framgången bakom Tele2s nederländska verksamhet, vilket slutligen ledde fram till samgåendet med T-Mobile. Jon och jag har arbetat tillsammans under många år och han har bidragit stort till både Com Hems och Tele2s verksamheter i sina senaste roller. Jag vill tacka Jon för hans ledarskap och engagemang, och önskar honom ett stort lycka till i sina framtida utmaningar, säger Anders Nilsson, vd på Tele2-koncernen.

– Jag känner en oerhörd stolthet över att på bara två år ha genomfört en betydande transformation av Tele2 Nederländerna, och samtidigt fått igenom den framgångsrika sammanslagningen med T-Mobile efter ett ovillkorligt europeiskt godkännande. Det säger mycket om teamet på Tele2, framförallt mina nederländska kollegor, och jag önskar dem all lycka i framtiden, säger Jon James, tidigare vd för Tele2 Nederländerna.

Joel Ibson, Head of Corporate Communications, Tele2 AB, Tel: +46 766 26 44 00

Erik Strandin Pers, Head of Investor Relations, Tele2 AB, Tel: +46 733 41 41 88

TELE2’S MISSION IS TO FEARLESSLY LIBERATE PEOPLE TO LIVE A MORE CONNECTED LIFE. Vi ska vara den integrerade utmanaren som erbjuder snabb uppkoppling, data och videoinnehåll – oavsett tid och plats. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra prisbelönta nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2018 omsatte bolaget 30 miljarder kronor, med en justerad EBITDA på 9 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.

Taggar: