Kroatiska konkurrensmyndigheten inleder Fas II-undersökning av försäljningen av Tele2 Kroatien till United Group

Stockholm – Kroatiska konkurrensmyndigheten har idag meddelat att den inleder en Fas II-undersökning av Tele2 ABs (”Tele2“) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) försäljning av Tele2 Kroatien till United Group. Transaktionen förväntas slutföras H1 2020 och är föremål för regulatoriskt godkännande.

Tele2 kommer att fortsätta stötta United Group i dess dialog med kroatiska konkurrensmyndigheten för att erhålla ett godkännande. Ett beslut från myndigheten förväntas under H1 2020.

Tele2 meddelade försäljningen av dess kroatiska verksamhet till United Group den 31 maj 2019. Som en del av United Groups familj av telekom- och mediebolag kan Tele2 Kroatien bidra med ännu mer kundvärde framöver.

Joel Ibson, Head of Corporate Communications, Tel: +46 766 26 44 00
Marcus Lindberg, Head of Investor Relations, Tel: +46 73 439 25 40

TELE2’S MISSION IS TO FEARLESSLY LIBERATE PEOPLE TO LIVE A MORE CONNECTED LIFE. Vi ska vara den integrerade utmanaren som erbjuder snabb uppkoppling, data och videoinnehåll – oavsett tid och plats. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra prisbelönta nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2018 omsatte bolaget 30 miljarder kronor, med en underliggande EBITDA på 9 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.

Taggar: