Tele2 AB: Resultatpresentation av andra kvartalet 2012

Närvarande: Mats Granryd, VD och koncernchef, Lars Nilsson, CFO och Lars Torstensson Kommunikations- och IR-chef

Tele2 AB kommer att offentliggöra resultatet för det andra kvartalet 2012 torsdagen den 19 juli kl 07.00 CET (06.00 GMT/01:00 NY-tid).

En telefonkonferens med interaktiv presentation kommer att hållas klockan 10:00 CET (09:00 GMT/04:00 NY-tid) torsdagen den 19 juli 2012. Presentationen hålls på engelska och kommer även att finnas tillgänglig som audiocast på Tele2s webbplats, http://reports.tele2.com/2012/Q2.

Samtalsinformation:
För att vara säker på att uppkopplingen till konferenssamtalet fungerar, ring in några minuter innan konferensen börjar för att registrera er.

Telefonnummer:
Sverige: +46 (0) 8 505 598 53
UK: +44 (0) 203 043 24 36
USA: +1 (0) 866 458 40 87

Lars Torstensson, Investerarfrågor, Tel: 0702 73 48 79
Pernilla Oldmark, Pressfrågor, Tel: 0704 26 45 45

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS LEDANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH TILLHANDAHÅLLER ALLTID DET BÄSTA ERBJUDANDET. Vi har 35 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2011 omsatte bolaget 41 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 11,2 miljarder kronor