Tele2 IoT återigen erkänd leverantör i Gartners Magic Quadrant

Report this content

Stockholm - Tele2 AB (Tele2) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B): För andra året i rad har Tele2 IoT blivit omnämnt som global nischspelare i Gartners ”Magic Quadrant for Managed Services M2M Services Worldwide”.

På mindre än fem år har Tele2 IoT etablerat sin position på den globala IoT / M2M-marknaden och har år efter år ökat både antalet partners och kunder. Idag har Tele2 IoT kunder i 160 länder och är stolta över att återigen bli erkända i Gartner Magic Quadrant.

"Att vi omnämns i Gartners Magic Quadrant för andra året i rad är ett stort erkännande av vårt unika erbjudande. Vi fortsätter att leverera flexibla och innovativa IoT-lösningar till marknaden och nu jobbar vi på att förbättra våra poäng även nästa år", säger Ingrid Wistrand, vd Tele2 IoT.

Vid bedömningen av Tele2s IoT-tjänster tittade Gartner på två nyckelområden:

1. Visionen - marknadsförståelse, marknadsstrategi, försäljningsstrategi, produktstrategi, affärsmodell, vertikal/branschstrategi, innovation och geografisk strategi

2. Förmåga att utföra - produkt- och serviceutbud, övergripande lönsamhet, prissättning, marknadsrespons, marknadsföring, kundupplevelse samt driftverksamhet

Tele2 IoT är en del av Tele2-gruppen, med ansvar för alla affärer inom M2M och IoT. Med ett brett erbjudande inom uppkoppling och kringliggande tjänster, våran horisontella position, blir vi relevanta inom alla industrier på marknaden. Vi hjälper kunder att utveckla och implementera rätt IoT-lösning, och vi hjälper kunderna att växa när de är redo för det, genom våra erbjudanden med kringliggande tjänster och ”infrastruktur-som-en-tjänst”.

Om du är Gartner-kund kan du läsa hela rapporten här: https://www.gartner.com/document/3894577

Disclaimer: Gartner stöder inte någon leverantör, produkt eller tjänst som avbildas i dess publicerade undersökningar och rekommenderar inte teknikanvändare att endast välja de aktörer som har högsta betyg eller annan beteckning. Gartners undersökningar består av Gartners undersökningsorganisations åsikter och bör inte tolkas som fakta. Gartner har en disclaimer för alla garantier, uttryckta eller underförstådda, i dess undersökningar, inklusive eventuella garantier för säljbarhet eller lämplighet för ett visst ändamål.

Joel Ibson, Head of Corporate Communications, Tele2 AB, Tel: +46 766 26 44 00
Erik Strandin Pers, Head of Investor Relations, Tele2 AB, Tel: +46 733 41 41 88

_________________________________________________________________________

TELE2 SER DET SOM SIN STÖRSTA UPPGIFT ATT GÖRA DET MÖJLIGT FÖR ALLA ATT LEVA ETT MER UPPKOPPLAT LIV. Vi tror nämligen att det uppkopplade livet är ett bättre liv. Vi arbetar därför för att data ska bli mer tillgängligt för våra kunder oavsett när de behöver det eller var de befinner sig. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 erbjuder tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster samt globala IoT-lösningar. Våra 17 miljoner kunder i åtta länder njuter av en fantastisk trådlös upplevelse genom våra prisbelönta nätverk. Tele2 är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 1996. Under 2017 omsatte bolaget 25 miljarder kronor och presenterade en justerad EBITDA på 6,4 miljarder kronor. För finansiella definitioner, vänligen se sista sidorna i årsredovisningen 2017. Följ @Tele2group på Twitter för de senaste uppdateringarna.

Den 5 november 2018 gick Tele2 samman med Com Hem-koncernen, en ledande leverantör av bredband, TV, play- och telefonitjänster till svenska hushåll och företag, med 1,45 miljoner kunder. Under 2017 omsatte Com Hem-gruppen 7,1 miljarder kronor. Det sammanslagna bolaget kommer att publicera sin första konsoliderade kvartalsrapport i februari 2018.

Taggar: