Tele2 lämnar Form 20-F för 2018 till SEC

Stockholm – Tele2 AB (Tele2) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) har idag lämnat Form 20-F för 2018 till den amerikanska finansinspektionen, U.S. Securities and Exchange Commission (”SEC”).

Tele2 har idag lämnat Form 20-F för 2018 till SEC. Uppgifterna finns tillgängliga i SEC:s databas EDGAR på www.sec.gov.

Tidigare idag publicerade Tele2 även bolagets Årsredovisning 2018, Bolagsstyrningsrapport 2018 och Hållbarhetsrapport 2018. De tre dokumenten finns tillgängliga på www.tele2.com.

Joel Ibson, Head of Corporate Communications, Tel: +46 766 26 44 00
Erik Strandin Pers, Head of Investor Relations, Tel: +46 733 41 41 88

_________________________________________________________________________

TELE2’S MISSION IS TO FEARLESSLY LIBERATE PEOPLE TO LIVE A MORE CONNECTED LIFE. Vi ska vara den integrerade utmanaren som erbjuder snabb uppkoppling, data och videoinnehåll – oavsett tid och plats. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra prisbelönta nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2018 omsatte bolaget 30 miljarder kronor, med en justerad EBITDA på 9 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.

Taggar: