Tele2 slutför försäljningen i Kroatien

Stockholm – Idag slutförde Tele2 AB (”Tele2“) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) försäljningen av bolagets verksamhet i Kroatien till United Group.

Som meddelades den 3 februari 2020 ämnar Tele2s styrelse dela ut likviden från försäljningen av Tele2s verksamhet i Kroatien, samt ytterligare kassa efter balansering av nettoskuldsättningen utifrån tillväxt i underliggande EBITDAaL, genom en extrautdelning om 3,5 kronor per aktie, vilken kommer föreslås på Tele2s årsstämma den 11 maj 2020.

Joel Ibson, Head of Corporate Communications, Tel: +46 766 26 44 00
Marcus Lindberg, Head of Investor Relations, Tel: +46 73 439 25 40

Tele2s vision är att bli the smartest telco in the world, creating a society of unlimited possibilities. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra prisbelönta nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2018 omsatte bolaget 30 miljarder kronor, med en underliggande EBITDA på 9 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.

Taggar: