Tele2 Sverige höjer datamängder för mobiltelefoni och mobilt bredband

Stockholm – Tele2 AB, (Tele2), (NASDAQ OMX Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) meddelade idag att Tele2 Sverige höjer datamängderna i alla sina prisplaner för att erbjuda mobilitet på riktigt för både privatkunder och företag.

Dataanvändningen i Sverige har ökat kraftigt de senaste åren och en allmän digitaliseringstrend tillsammans med ökad konsumtion av strömmande media har ändrat kundbehoven radikalt. I Sverige har Tele2 ett oerhört effektivt och kraftigt 4G-nät som medger den skala som krävs för att stimulera högre dataanvändning på ett kostnadseffektivt sätt.

Anders Olsson, EVP och kommersiell chef på Tele2 AB, kommenterar: “Jag har talat om röst-till-data-omvandlingen under flera år nu och i Sverige har den verkligen tagit fart. Tele2 Sverige har kontinuerligt fortsatt att bygga ut och utveckla sin 4G-kapacitet och täckning. Det innebär att vi kan möta kundernas nya behov och erbjuda dem mobilitet på riktigt. En hög marknadsmognad krävs, vilket vi har i Sverige, och jag förutspår inte att vi på kort sikt kommer att gå ut med samma erbjudanden på våra andra marknader.”

De nya svenska prisplanerna kommer att gälla både nuvarande och blivande kunder, samt både privat- och företagssegmentet.

Tele2 Sveriges nya prisplaner för mobiltelefoni

Privatkunder Företagskunder
0,5 GB - 198 1 GB – 298 kr/mån
5 GB – 248 kr/mån 7 GB – 348 kr/mån
20 GB – 298 kr/mån 25 GB – 398 kr/mån
50 GB – 398 kr/mån 50 GB – 448 kr/mån
100 GB – 548 kr/mån 100 GB – 548 kr/mån
500 GB – 948 kr/mån

Lars Torstensson, kommunikations- och strategichef, Tele2 AB, Tel: +46 702 73 48 79.

Viktor Wallström, pressfrågor, Tele2 AB, Tel: +46 703 63 53 27.

Taggar:

Citat