Tele2 tecknar nytt avtal med Stena Fastigheter

Stockholm – Tele2 AB (”Tele2“) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B)  har efter en upphandling tecknat ett nytt avtal med Stena Fastigheter som innebär att Tele2 ska leverera kommunikationslösningar till över 26 000 lägenheter och 2 000 kommersiella lokaler.

Efter en upphandling har Tele2 tecknat ett avtal med Stena Fastigheter som sträcker sig till 2029 och består av en kombinationsaffär mellan konsument- och företagstjänster samt kommunikationsoperatören iTUX och Tele2 IoT.

– Vi ser fram emot att kunna utveckla och erbjuda fler tjänster till våra boende tillsammans med Tele2. Genom samarbetet så tar vi nästa steg i att digitalisera vår kundresa och erbjuda fler servicetjänster, säger Peter Mikulic, Chef Digital Transformation, Stena Fastigheter.

Det nya avtalet kommer möjliggöra automatisering och utökad säkerhet i förvaltningsnätet. Stena Fastigheter har även möjlighet att komplettera med lösningar för trådlös uppkoppling baserat på wifi och IoT-kommunikation.

– Lösningen som Tele2 levererar till Stena Fastigheter består av delar och tjänster från alla våra affärsområden inom Tele2. Det visar på vår styrka som helhetspartner till fastighetsägarkunder. Stena Fastigheter har kommit långt i sin digitaliseringsresa och tar nu ytterligare ett stort kliv framåt. Vi är stolta och glada över att få vara en viktig partner i deras fortsatta utveckling, säger Stefan Petersson, Chef för fastighetsaffären, Tele2.

Fredrik Hallstan, Head of PR, Tele2, +46 761 15 38 30 / fredrik.hallstan@tele2.com

Cecilia Fredholm Vaarning, Kommunikation- och hållbarhetschef, Stena Fastigheter AB, +46 728 54 44 66, cecilia.fredholm@stena.com

Följ Tele2 på vårt pressrum: www.tele2.com/sv/media

.

Tele2s syfte är möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2021 omsatte bolaget 27 miljarder kronor, med en underliggande EBITDAaL på 10 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.