Tele2 utser Johan Gustafsson till kommunikations- och hållbarhetsdirektör

Stockholm – Tele2 AB (”Tele2”) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) utser Johan Gustafsson till ny Executive Vice President Corporate Communications & Sustainability och medlem av koncernledningen.

Johan är för närvarande Director of Policy and External Relations Europe på Klarna och har tidigare arbetat som kommunikationskonsult samt som kommunikationschef på Bonnier Broadcasting.

Han tillträder rollen som kommunikations- och hållbarhetsdirektör från och med den 1 januari 2023 och blir medlem i Tele2s Group Leadership Team och rapporterar till VD Kjell Johnsen.

– Jag är glad att välkomna Johan till Tele2 och vår koncernledning. Hans erfarenhet från både konsumentmarknaden och mediebranschen kommer att vara värdefull när vi fortsätter att utveckla Tele2s kommunikations- och hållbarhetsarbete, säger Kjell Johnsen, VD och koncernchef för Tele2.

För mer information vänligen kontakta:

Samuel Maher, Interim Corporate Communications Manager, Telefon: +46 8 121 474 00

Pernilla Grennfelt, tillförordnad chef för Investor Relations, Telefon: +46 701 66 31 74

Tele2s syfte är möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2021 omsatte bolaget 27 miljarder kronor, med en underliggande EBITDAaL på 10 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.