Västerås Stift väljer Tele2 Business

Report this content

Efter omfattande nättester väljer Västerås Stift Tele2 Business som ny telekomleverantör. Avtalet omfattar leverans av mobiltelefoni, fast telefoni och mobilt bredband och är skrivet över 24 månader.

Västerås Stift är Sveriges tredje största stift och täcker hela Västmanlands och Dalarnas län samt norra delen av Örebro län. Totalt omfattar stiftet 77 församlingar. Efter en omfattande upphandling och egna tester av Tele2s och konkurrenternas nät har Västerås Stift valt Tele2 Business som ny leverantör av telekomlösningar. Avtalet omfattar närmare 1 000 mobilabonnemang och fast telefoni för stiftet. Dessutom har Västerås Stift köpt mobilt bredband från Tele2. Avtalet är skrivet på 24 månader.

– Det finns många fördelar med Tele2 och vårt samarbete har startat väldigt bra. Vi får en personlig supportperson som kan lösa våra problem och vi kommer kunna ge fjärrsupport till våra användare. Dessutom halveras våra telefonikostnader och vi kan erbjuda våra församlingar bra telefonilösningar till bra priser, säger Anders Andersson, telefoniansvarig på Västerås Stift.

I avtalet ingår också att Tele2 sätter undan pengar i en pott som ska användas för att förstärka och förbättra näten på ställen i stiftet där eventuella täcknings- och kapacitetsproblem kan komma att uppstå.

– Affären är ett fint bevis på att vi lever upp till kundernas krav gällande täckning, kvalitet och pris. Västerås stift har verkligen sonderat marknaden och ställer högsta möjliga krav på sin operatör. Därför är vi naturligtvis stolta och glada att deras val nu fallit på oss, säger Anders Långsved, chef för Tele2 Business.

För mer information samt kontakt med Anders Långsved, vänligen kontakta:

Malin Livhage, Presschef, Tele2 Sverige, tel: 070-426 45 16

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS SNABBAST VÄXANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH VI ERBJUDER ALLTID VÅRA KUNDER VAD DE BEHÖVER TILL ETT LÄGRE PRIS. Vi har 15 miljoner kunder i tio länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2013 omsatte bolaget 30 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6 miljarder kronor.

Taggar: