Villeroy & Boch väljer telefoni och bredband från Tele2

Report this content

Villeroy & Boch Gustavsberg väljer Tele2 Business som leverantör av telefoni och mobilt bredband till den svenska verksamheten. I avtalet ska Tele2 även leverera en MEX-lösning (Mobile Extension) vilken möjliggör gratis intern telefoni. Avtalet sträcker sig över 3 år.

Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. Villeroy Boch Gustavsbergs svenska verksamhet omfattar två produktionsanläggningar för sanitetsporslin, blandare och kopplingar i Gustavsberg och Vårgårda, samt ett nationellt nätverk av säljare. Villeroy & Boch har nu valt Tele2 som leverantör av abonnemang för både fast och mobil telefoni, mobilt bredband samt en MEX-lösning till den svenska verksamheten.

– Vår verksamhet är spridd över hela landet och har många olika funktioner som ska synkas. Kommunikationsverktygen och systemen är avgörande för att allt ska fungera. Vi har valt Tele2 som leverantör då de kan erbjuda bra produkter och lösningar som uppfyller våra specifikationer till ett konkurrenskraftigt pris, säger Michael Stagnelid, inköpschef på Villeroy & Boch Gustavberg.

Utöver telefoni och mobilt bredband ska Tele2 även leverera en MEX-lösning till verksamheten. Lösningen integrerar både mobil och fast telefoni i ett och samma nätverk och möjliggör kostnadsfri intern telefoni via kortnummer för alla anställda.

– Vi är mycket stolta över vårt samarbete med Villeroy & Boch Gustavsberg. Avtalet visar att vi tar ännu ett kliv i rollen som en prisvärd och kvalitetssäker leverantör av heltäckande kommunikationslösningar som möter våra kunders krav både i dag och i morgon, säger Anders Långsved, ansvarig på Tele2 Business.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Långsved, Ansvarig Tele2 Business, tel: 070-426 42 84

Annika Kristersson, Presschef, Tele2 Sverige, tel: 070-426 41 28

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS LEDANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH TILLHANDAHÅLLER ALLTID DET KUNDERNA BEHÖVER TILL LÄGSTA PRIS. Vi har 38 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2012 omsatte bolaget 43,7 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 11 miljarder kronor.

Taggar:

Citat