Alla BBC-kanaler nu hos Com Hem

I dag, den 1 december är det premiär för BBC Knowledge hos Com Hem. Därmed har Com Hems kunder tillgång till samtliga fem BBC-kanaler som sänds i Sverige, BBC Entertainment, BBC World News, BBC Lifestyle, BBC HD och BBC Knowledge. Samtidigt börjar Com Hem även att sända den svenskproducerade, multikulturella tv-kanalen Canal 7.

– Nu kan vi erbjuda våra kunder ett komplett utbud från BBC, både underhållning och dokumentärer, vilket stärker bredden i vårt digital-tv-erbjudande och ger ökad valfrihet, säger Christofer Peilitz, produktchef TV på Com Hem. BBC Knowledge visar prisvinnande dokumentärer och faktaprogram inom områden som teknik och vetenskap, historia och kultur. Canal 7 är en multikulturell svensk tv-kanal som bland annat visar egenproducerade magasinsprogram och Bollywood-filmer. I samband med lanseringen den 1 december utökar kanalen från dagens 11-timmarstablå till 24-timmarstablå. Kanalerna frivisas från den 1 december för kunder som har digital-tv-abonnemang hos Com Hem. BBC Knowledge frivisas i en månad och Canal 7 i tre månader. Mer om Com Hems tv-utbud, se www.comhem.se/tv