Antal aktier och röster i Com Hem den 30 april 2015

Com Hem Holding AB (publ) (”Com Hem”) har efter genomfört inlösenerbjudande 206 643 376 aktier med lika många röster.

Inlösenerbjudandet som beslutades på en extra bolagsstämma i Com Hem den 10 mars 2015 har nu slutförts och aktiekapitalet i Com Hem har minskats med 886 221 kronor genom indragning av totalt 886 221 aktier. Efter minskningen av aktiekapitalet och den samtidiga fondemissionen uppgår Com Hems aktiekapital nu till 213 337 879 kronor. Minskningen av aktiekapitalet och fondemissionen har registrerats av Bolagsverket under april månad.

Antalet utestående aktier i Com Hem uppgår nu till 206 643 376 med totalt 206 643 376 röster.

Information till redaktionen:

Pressmeddelande från 23 april 2015:

Com Hem löser in 886 221 aktier för 65 miljoner kronor

Pressmeddelande från 10 mars 2015:

Kommuniké från extra bolagsstämma i Com Hem Holding AB (publ) den 10 mars 2015

Pressmeddelande från 10 feb 2015:

Com Hem Holding AB offentliggör förslag till aktieinlösen, återköpsprogam och en utdelning för 2015

För ytterligare information, kontakta:

Petra von Rohr, IR & Kommunikationsdirektör
investor.relations@comhem.com

Jessica Sjöberg, Informationschef
Tel: 0734 39 08 98

Detta pressmeddelande innehåller sådan information som Com Hem Holding AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 april 2015, kl. 08:30.

Om Com Hem
Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av bredband, tv och telefoni. Cirka 40 procent av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder bredbandshastigheter på upp till 500 Mbit/s till 1,6 miljoner hushåll och är den operatör i Sverige som levererar snabbast bredband till flest. Com Hem har sedan 2013 ett konkurrenskraftigt erbjudande av bredband- och telefonitjänster även för företag. Com Hem grundades 1983, har cirka 1 100 anställda och huvudkontor i Stockholm. Verksamheten bedrivs genom de tre dotterbolagen Com Hem AB, Phonera Företag AB samt iTUX Communication AB. Com Hems aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, gå till: www.comhemgroup.se.