Asanga Gunatillaka ny produktdirektör på Com Hem

Den 11 mars tillträder Asanga Gunatillaka som ny produktdirektör på Com Hem. Asanga kommer närmast från Virgin Media i Storbritannien där han var ansvarig för att utveckla Virgin Medias verksamhet för betal-tv. Asanga kommer att ansvara för att vidareutveckla Com Hems hela produktportfölj inom tv, bredband och telefoni.

- Jag är glad att få välkomna Asanga Gunatillaka till Com Hem, med plats i företagets ledningsgrupp. Asangas erfarenheter från media- och telekombranschen, i synnerhet lanseringen av Virgin Medias TiVo-produkt, kommer att vara värdefulla för Com Hem, säger Tomas Franzén, vd på Com Hem.

Asanga Gunatillaka kommer närmast från Virgin Medias digitala underhållningsavdelning. Virgin Media är Storbritanniens ledande underhållnings- och kommunikationsbolag med nästan fyra miljoner digital-tv-abonnenter. Innan han började på Virgin Media var Asanga anställd på konsultföretaget Accenture, där han arbetade som rådgivare åt en rad ledande europeiska telekomoperatörer med investerings- och integrationsstrategier. Han ansvarade även för flera stora omstruktureringar av olika verksamheter.

- Jag ser fram emot att börja arbeta på en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Com Hem har en mycket konkurrenskraftig produktportfölj och jag ser fram emot att få vara med och vidareutveckla attraktiva och användarvänliga produkter och på så sätt bidra till att utöka kundbasen.

Asanga Gunatillaka har en masterexamen i elektroteknik och elektronik från Imperial College i London.

Björn Nilsson, informationsdirektör Com Hem, telefon: 08 – 553 634 40, e-post: press@comhem.com

Om Com Hem Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,75 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, ägs av BC Partners och  har cirka 950 anställda och huvudkontor i Stockholm. För mer information: www.comhem.se