Com Hem först med att lansera Kanal 5 ”On Demand”

Com Hem lägger nu till tre nya tv-kanaler i on demand-tjänsten. Kanalerna är TV6, Nat Geo Wild samt Kanal 5, som Com Hem blir först med att lansera ”On Demand”. Com Hems kunder kan därmed se tv-program som ”The Vampire Diaries”, ”Lion Army” och ”Arga snickaren” när det passar dem. On Demand når nu närmare en miljon hushåll.

– Utbudet i vår on demand-tjänst fortsätter att växa. Vi ser hur fler programbolag vill erbjuda sitt utbud on demand i takt med att intresset för tjänsten ökar bland kunderna, säger Mats Holmgren, produktchef för On Demand på Com Hem. I Com Hem On Demand finns tv-program och tv-serier från 16 kanaler samt cirka 1 800 filmer i videobutiken. För kunder som gillar Disney Channels utbud finns nu även ett speciellt Play-abonnemang för 10 kronor per månad, vilket ger tillgång till ett antal unika tv-program som inte sänds i någon av Disney-kanalerna. Hittills har Com Hem byggt ut så att cirka en miljon hushåll kan välja tjänsten. Utbyggnaden fortsätter och näst på tur för lansering är Norrköping och Nyköping. Vid årsskiftet 2010/2011 räknar Com Hem med att ”On Demand” ska vara tillgänglig för 1,5 miljoner hushåll. Tv-och filmutbud ”On Demand”: • Canal+ Select • Disney Channel • Eurosport 1 • Eurosport 2 • Kanal 5 • Lattjo Lajban (barnprogram från TV4) • Music Choice • National Geographic • Nat Geo Wild • SF Anytime • Star! • SVT1 • SVT2 • TV3 • TV4 • TV4+ • TV4 Fakta • TV6 • TV8 • TV1000 Play *) För att kunna se tv-kanalen ”On Demand” ska den ingå i kundens digital-tv-abonnemang