Com Hem först ut med Cirkus - Populära program från Brittiska BBC och ITV i ny play-kanal

Com Hem har tecknat avtal med Cirkus, en helt ny play-kanal som paketerar det bästa från brittisk tv.  I Cirkus finns bland annat hela och samtliga säsonger av populära serier som Sherlock, Kommissarie Lewis, Titanic, Mördare okänd, Tyst Vittne, Anklagad, Poirot, Skins och många fler.

Com Hems kunder blir först i Norden med Cirkus; en brittisk play-kanal skräddarsydd för den nordiska marknaden. Kanalen kommer att innehålla 25 olika topptitlar åt gången som uppdateras en gång i månaden. Tittarna kommer kunna nå innehållet i Cirkus över olika skärmar och enheter; tv, datorer, surfplattor och telefoner.

- Cirkus innehåller många tv-program som är oerhört populära i Sverige och gör dem för första gången tillgängliga i hela säsonger och på en och samma plats. Genom Cirkus kommer våra kunder kunna titta på sina brittiska favoriter när de vill och var de vill. Tjänsten ligger helt i linje med den typ av innehåll vi vill ska finnas i vår TiVo®-tjänst som vi är på väg att lansera, säger Simon Gate, innehållschef för tv på Com Hem.

Cirkus har skrivit innehållsavtal med två av Storbritanniens största tv-aktörer, BBC och ITV, liksom några av landets ledande oberoende produktionsbolag för att säkerställa att tjänsten kommer att innehålla det allra senaste från brittisk tv.

- Vi vet att Brittiskt drama fungerar bättre än något annat importerat innehåll på den svenska marknaden. År efter år placerar sig brittiska serier i topp bland svenska tv-tittarnas favoriter. Tjänsten kommer alltid att innehålla de allra mest populära titlarna, säger Mark Bradford, partner på Cirkus.

Cirkus kommer att lanseras till hösten och vara en del av TiVo från Com Hem.

Com Hem

Jessica Sjöberg, tf informationsdirektör, tel: 0734 390898, e-post:

Cirkus
Mark Bradford, partner, tel: +44 (0) 7768 150050, e-post: mark@contentandco.co.uk
Hugh Williams, partner, tel: +44 (0) 7768 504217, e-post: hugh@contentandco.co.uk

Om Com Hem Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 37 procent, närmare 1,78 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni. Com Hem grundades 1983, har cirka 950 anställda, huvudkontor i Stockholm och kontrolleras av BC Partners. För mer information, gå till www.comhem.se