Com Hem förstärker kommunikationsavdelningen med två nya medarbetare

Com Hem har förstärkt sin kommunikationsavdelning med två nya experter och anställt Caroline Tivéus som Investor Relations Manager och Jacob Bolin som Public Affairs Manager.

Caroline arbetar idag som IR & CSR Manager på Avanza och har tidigare bland annat varit Nordic PR-manager på Nordnet och analytiker på ABN AMRO.

Jag ser fram emot att vara med att utveckla bolagets IR-funktion. Com Hem är fortfarande relativt nytt på börsen och här kan jag tillföra mycket genom tidigare erfarenheter från IR samt kommunikation på börsbolag. Jag vill bidra till att förstärka bolagets investment story och till arbetet med ägarbilden. Jag tror att det finns flera svenska investerare som skulle behöva större insikt i de positiva förändringar som Com Hem genomfört det senaste året”, säger Caroline Tivéus.

Jacob Bolin kommer närmast från Näringsdepartementet där han var departementssekreterare på Enheten för IT-politik med ansvar för genomförandet av regeringens bredbandsstrategi. Han har tidigare arbetat på bland annat Bredbandsforums kansli och på PTS.

”En förutsättning för att Com Hem även fortsatt ska ha en stark ställning på en alltmer konkurrensutsatt marknad är att villkoren för verksamheten är så goda som möjligt och att marknaden har tydliga och effektiva spelregler. Jag ser fram emot att vara med och bidra till detta i min nya roll”, säger Jacob Bolin.

"Med Caroline och Jacob i vårt kommunikationsteam, kommer vi kunna bli mer proaktiva i att nå ut med vår historia till kapitalmarknaden och beskriva Com Hem som en positiv kraft för ett digitaliserat Sverige gentemot både politiker och beslutsfattare”, säger Petra von Rohr, IR & Kommunikationsdirektör på Com Hem.

Jacob har nyligen tillträtt sin tjänst på Com Hem och Caroline börjar sin anställning i augusti.

För ytterligare information, kontakta:

Fredrik Hallstan, Presschef

Om Com Hem
Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av bredband, tv och telefoni. Cirka 40 procent av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder bredbandshastigheter på upp till 500 Mbit/s till 1,9 miljoner hushåll och är den operatör i Sverige som levererar snabbast bredband till flest. Com Hem har sedan 2013 ett konkurrenskraftigt erbjudande av bredband- och telefonitjänster även för företag. Com Hem grundades 1983, har cirka 1 100 anställda och huvudkontor i Stockholm. Verksamheten bedrivs genom de tre dotterbolagen Com Hem AB, Phonera Företag AB samt iTUX Communication AB. Com Hems aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, gå till: www.comhemgroup.se.