Com Hem hjälper dig skydda dina personuppgifter

Com Hem erbjuder bredbandskunder obegränsat med lagringsutrymme i molnet och säkerhetspaketet ”Trygg Surf” som bland annat innehåller föräldrakontroll och antivirus. Nu utökas tillvalstjänsterna med ”Com Hem ID-skydd” som minskar risken att personuppgifter används i bedrägeriförsök, och erbjuder support dygnet runt.

Idag lanseras ”Com Hem ID-skydd” som hjälper Com Hems kunder hålla koll på att familjens personuppgifter inte hamnar i fel händer. Tjänsten bevakar bland annat personnummer och kortuppgifter och genomsöker det öppna nätet samt deep web och darknet, i syfte att identifiera potentiella bedrägeriförsök. Om någon av de registrerade personuppgifterna påträffas skickar tjänsten en varning med förslag på åtgärder.

”Com Hem är först ut med att erbjuda kunder en så heltäckande säkerhetslösning för personuppgifter, något som blir allt viktigare då vi lever en stor del av vårt liv på nätet. Vi shoppar, gör bankärenden och umgås med hjälp av uppkoppling och tack vare vår nya tjänst Com Hem ID-skydd kan våra kunder uppleva en ökad trygghet i den digitala världen”, säger Joakim Öhrström, chef för bredband och fast telefoni på Com Hem.

Utöver sökfunktionen erbjuds även en telefonsupport som är öppen dygnet runt. Här kan kunden till exempel få hjälp med att återställa eller blockera sociala mediekonton som blivit kapade, få råd om hantering av personuppgifter eller stöd om man blivit utsatt för ett bedrägeriförsök eller en ID-stöld.

Com Hem ID-skydd är kostnadsfritt för Com Hem-kunder med bredbandshastighet från 500 Mbit och uppåt, men är tillgänglig för alla Com Hems bredbandskunder för 49 kronor i månaden. Läs mer på https://www.comhem.se/bredband/tillval/com-hem-id-skydd.

För mer information kontakta:
Louise Ekman, Head of B2C Communications, Tele2
louise.ekman@tele2.com

Investerare
Erik Strandin Pers, Head of Investor Relations, Tele2 AB
erik.pers@tele2.com

Om Com Hem
Com Hem-koncernen levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag under sina två varumärken Com Hem och Boxer. I koncernen ingår även kommunikationsoperatören iTUX Communication AB som tillhandahåller öppna fibernät till tjänsteleverantörer. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder ett stort utbud av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalboxar, surfplattor och mobiltelefoner. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1,2 Gbit/s når över 60 % av Sveriges hushåll, vilket gör oss till en viktig motor i det digitala Sverige. Com Hem grundades 1983 och är sedan den 5 november 2018 en del av Tele2-koncernen. www.comhemgroup.se

Citat

Joakim Öhrström, chef för bredband och fast telefoni på Com Hem