Com Hem inleder säljsamarbete med Ica Maxi

Com Hems lanserar ett helt nytt sätt att köpa digital-tv. Genom ett samarbete med Ica Maxi kommer Com Hems kunder att kunna köpa den nya produkten ’Barnens tv-box’ på 21 utvalda stormarknader runt om i Sverige.

Barnens TV-box består av en digitalbox som är sampackad med ett programkort laddat med 12 månaders tillgång till Com Hems populära barnkanaler: Disney Channel, Disney XD, Disney JR, Nickelodeon, Nick JR, Cartoon Network och Boomerang. Självklart ingår även SVT:s barnkanal. Paketet kostar 895 kronor för 12 månader.

-       Detta är ett helt nytt koncept att sälja digital-tv och produkten är framtagen för att tilltala barnfamiljer som bor i ett Com Hem-hus. Barnens tv-box passar såväl analoga hushåll som vill ge sina barn en bättre tv-upplevelse, som befintliga digital-tv-kunder, säger Tobias Bergman, säljchef på Com Hem.

Paketet är en så kallad ”Cash n Carry”-lösning som kan liknas med kontantkortstelefoni.
Kunden tar kartongen i butiken och går till kassan och betalar denna. Inget abonnemang behöver tecknas i butiken och allt som kunden behöver ligger i kartongen.

-       Vi tror den här produkten kommer att vara attraktiv för vår målgrupp med barnfamiljer och hoppas den kommer att hamna under många granar till jul, säger Joakim Bohman, försäljningschef på Ica Maxi.

Utöver de populära barnkanalerna kommer kunderna givetvis åt de fria digitala kanalerna: SVT1, SVT2, SVT24, Kunskapskanalen, TV4, TV6, Axess TV och Tv Com Hem.

På följande orter kommer boxen att säljas:

Angered, Botkyrka, Norsborg, Västerås, Gävle, Göteborg, Haninge, Helsingborg, Västra Frölunda, Jönköping, Karlstad, Stockholm, Linköping, Luleå, Malmö, Nacka, Solna, Uppsala, Örebro.

Björn Nilsson, informationsdirektör Com Hem, telefon: 08 – 553 634 40, e-post: press@comhem.com

Om Com Hem Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,74 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, ägs av BC Partners och  har cirka 950 anställda och huvudkontor i Stockholm. För mer information: www.comhem.se