Com Hem inleder samarbete med reklambyrån KING

Com Hem har tecknat avtal med reklambyrån KING om samarbete kring Com Hems nya varumärkesstrategi och kommunikationskoncept. Ambitionen är att kommunicera med såväl befintliga som nya kunder på ett tydligt och mer kundanpassat sätt. Företagens första gemensamma kampanj kommer till sommaren.

– Vi har under flera år haft ett framgångsrikt koncept med våra dockor och Com Hem-huset. Med den marknadssituation vi har idag och med de insikter vi fått när vi lyssnat på våra kunder, behöver vi bli tydligare och mer inspirerande i vår kommunikation och i det enskilda kundmötet, säger Annika Sten Pärson, marknads- och försäljningsdirektör på Com Hem.

Det nya kommunikationskonceptet är en viktig del i ett omfattande arbete som Com Hem har inlett för att förbättra och utveckla företagets verksamhet. Utgångspunkten är en ny affärsplan som bland annat innebär att erbjuda kunderna marknadens bästa interaktiva tv-tjänster och höghastighetsbredband.

– Det är spännande att få börja arbeta med en ny kund just i den fas som Com Hem befinner sig i. Att få göra det med en modig och insiktsfull kund som Com Hem, gör det än mer intressant, säger Sunit Mehrotra, vd på KING.

Com Hem inleder även ett samarbete med DM-byrån ROI Division, som en del i att förstärka det långsiktiga arbetet med att utveckla och vårda befintliga kunder. Dessutom har ett samarbete inletts med designbyrån Identity Works.