Com Hem lanserar 38 nya kanaler i appen TiVoToGo

Med 38 nya kanaler i TiVoToGo™ kan Com Hems TiVo®-kunder nu se över 100 kanaler sin mobiltelefon, surfplatta eller dator. De nya kanalerna gör TiVoToGo till den tv-app med i särklass störst kanalutbud på svenska marknaden.

Lagom till sommaren lägger Com Hem till 38 nya kanaler i tjänsten TiVoToGo. Med kanaler som Disney Channel, Eurosport, TCM och hela Viasats utbud kommer Com Hems TiVo-kunder nu kunna njuta av hela sitt kanalpaket i mobilen eller surfplattan oavsett om man befinner sig i sommarstugan, på stranden eller på hotellrummet varsomhelst i Sverige.

- Vi vet att våra kunder vill kunna titta på tv oberoende av var de är och genom vilken enhet de vill. Därför har vi satsat hårt på att kontinuerligt utveckla TiVoToGo sedan vi lanserade TiVo. Nu har vi rättigheter till att visa samtliga kanaler i våra kanalpaket, och utöver det alla premiumkanaler från Viasat. Det gör TiVoToGo till den starkaste tv-appen på marknaden. Våra kunder kan nu vara mer flexibla i sitt tv-tittande än någonsin och ta med sig kanalerna som de annars tittar på i vardagsrummet till vilken skärm de vill, säger Asanga Gunatillaka, produktdirektör på Com Hem.

Möjlighetet att se på TV i TiVoToGo ingår i samtliga TiVo-abonnemang förutom till TiVo Bas och finns att ladda ner för både Android och iOS. Till ett TiVo-abonnemang kan du ansluta upp till fem mobiler, surfplattor eller datorer och titta på två av dem samtidigt. Utöver möjligheten att titta på över 100 kanaler live, kan du i TiVoToGo starta om mängder av program i upp till sju dagar, titta på play-program liksom programmera dina TiVo-inspelningar på distans.

För mer information om TiVoToGo: http://tivo.comhem.se/tivotogo

Fredrik Hallstan, Presschef, tel: 0761 153830, e-post:

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40  procent, närmare 1,83 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni till privatpersoner och företag. Sedan oktober 2013 levererar Com Hem tv-tjänsten TiVo som enda aktör på svenska marknaden inklusive appen TiVoToGo™ som gör att Com Hems kunder kan titta på tv var de vill genom sin läsplatta och telefon. Com Hem grundades 1983, har cirka 950 anställda, huvudkontor i Stockholm och kontrolleras av BC Partners. För mer information, gå till www.comhem.se.