Com Hem lanserar egen tv-kanal till drygt en miljon svenska hushåll

Under hösten 2011 kommer Com Hem att bredda sitt erbjudande och lansera en helt ny tv-kanal till drygt en miljon svenska hushåll. TV-kanalen kommer heta ”Tv Com Hem” och sända 24 timmar om dygnet. Kanalen kommer att ha en tydlig nyhetsprofil och innehålla program från TV4s nya nyhetskanal, men också nöjesnyheter, tv-krönikor och andra programinslag från Com Hem. ”Tv Com Hem” kommer ha en bred distribution och ingå både i det digitala utbudet liksom i Com Hems grundutbud.

Com Hem breddar sitt erbjudande till hösten genom att lansera en egen tv-kanal till alla boende i en fastighet ansluten till Com Hem. ”Tv Com Hem”, som liksom andra kommersiella tv-kanaler blir annonsfinansierad, kommer att ha en tydlig nyhetsprofil och sända nyhetsprogram från TV4s kommande nyhetskanal samt innehålla nöjesnyheter, tv-krönikor och andra relevanta programinslag som djupdyker i de tjänster och tekniker som omger Com Hems värld.

- Jag är entusiastisk inför den här satsningen, säger Annika Sten Pärson, försäljnings- och marknadsdirektör på Com Hem. Genom Tv Com Hem får vi en helt unik möjlighet att nå ut till våra kunder, direkt i deras vardagsrum. Vi vet dessutom att nyheter är en programtyp som våra kunder verkligen uppskattar och är glada över samarbetet med TV4 när vi nu ger över en miljon svenska hushåll tillgång till nyheter 24 timmar om dygnet. På det här sättet breddar vi vårt erbjudande genom att tillhandahålla en egen kanal med relevant innehåll för våra kunder.

- Det är mycket glädjande att Com Hem väljer att satsa på nyheter från TV4. Genom det här samarbetet stärker vi vår nyhetsservice ytterligare och tillsammans med satsningen på den nya Nyhetskanalen befäster det vår position som Sveriges ledande producent av tv-nyheter. Bred distribution av program från den kommande nyhetskanalen är en viktig del för att verkligen få genomslag. Genom distribution av nyhetsprogram i Tv Com Hem kan vi redan från start nå en stor del av befolkningen med vår nyhetsservice, säger Göran Ellung, programdirektör Nyheter och aktualiteter TV4-Gruppen och blivande vd i det nyhetsbolag som Bonnier Broadcasting och TV4-Gruppen ska starta.

Tv Com Hem kommer att lanseras under hösten.

Björn Nilsson, Informationsdirektör Com Hem, 073-439 08 31
Magnus Törnblom, ansvarig företagsinformation TV4-Gruppen, 070-266 27 12

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, nära 1,8 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, har cirka 700 anställda och huvudkontor i Stockholm. Ägare är The Carlyle Group och Providence Equity Partners. För mer information: www.comhem.se