Com Hem levererar tv till 4 500 hushåll hos Sandvikenhus

Com Hem har tecknat ett avtal med Sandvikenhus, som förvaltar totalt 4 500 hushåll i centrala Sandviken med omnejd. Hyresgästerna får tillgång till ett basutbud av tv-kanaler direkt i tv-jacket samt kan komplettera med digital-tv, HDTV och upp till cirka 140 tv-kanaler. Den 6 oktober börjar Com Hem att distribuera tjänsterna.

– Vi är glada över förtroendet och ser fram emot samarbetet, som innebär att vi skapar förutsättningar för att bredda vår kundbas och möjlighet att erbjuda såväl befintliga som nya kunder attraktiva tv-tjänster, som till exempel interaktiv tv, säger Christer Eriksson, försäljningschef på Com Hem. Med avtalet får de boende hos Sandvikenhus tillgång till ett basutbud av tv-kanaler (bland annat SVT, TV4 och TV3), som är inkluderat i hyran. Hyresgästerna kan sedan fritt välja att komplettera med digital-tv och HDTV. Avtalet innebär att Com Hem tar över leveransen från Tele 2 och TeleSat Teknik. – Våra hyresgäster behöver inte tänka på att säga upp avtal. Däremot får man möjlighet att göra nya val ur Com Hems utbud på cirka 140 kanaler om man vill se mer än grundutbudet. Vi kommer nu att kunna erbjuda ett riktigt bra kabel-tv-utbud till alla och det är glädjande, säger Anders Norgren, affärsområdeschef Bygg & Teknik på Sandvikenhus.