Com Hem och TV4 överens om ramverk för ett nytt avtal

Com Hem och TV4 Media har kommit överens om ett ramverk för ett nytt avtal om rätten att visa TV4-kanalerna och C More. Med ett ramverk på plats kan alla Com Hem och Boxer-kunder fortsätta se TV4, Sjuan, TV12 och C More som vanligt medan parterna förhandlar klart återstående detaljer i avtalet.

Efter intensiva förhandlingar de senaste dagarna har Com Hem och TV4 Media kommit överens om ett ramverk för ett nytt avtal, men behöver fortfarande förhandla klart detaljer i avtalet. Det överenskomna ramverket innebär att Com Hem och Boxers 2,1 miljoner hushåll kan fortsätta att titta på TV4-kanalerna och C More precis som vanligt, samtidigt som parterna förhandlar klart.

– Jag är väldigt glad att vi nu har kommit överens om ramarna för en långsiktig överenskommelse som gynnar båda parter. Förhandlingarna tar längre tid än vad vi förväntade oss och därför är det bra att vi har etablerat ett ramverk som innebär att vi kan förhandla klart medan tv-tittarna kan fortsätta se kanalerna, säger Samuel Skott, kommersiell chef på Com Hem.

Vi svarar gärna på frågor över telefon och är tillgängliga för intervjuer. Vänligen kontakta:
Joel Ibson, Head of Corporate Communications
+46 8 121 47 400 //
media@tele2.com

Com Hem levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag under varumärkena Com Hem och Boxer. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder ett stort utbud av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalboxar, surfplattor och mobiltelefoner. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1,2 Gbit/s når över 60 % av Sveriges hushåll, vilket gör oss till en viktig motor i det digitala Sverige. Com Hem grundades 1983 och är sedan den 5 november 2018 en del av Tele2-koncernen: www.tele2.com