Com Hem plockar in TV3 HD - Följ Tre Kronor i knivskarp bildkvalitet

Från och med nu har alla Com Hems digital-tv-kunder möjlighet att titta på TV3 HD som blir den nittonde HD-kanalen i Com Hems utbud. På lördag kommer därmed alla Com Hem-kunder med en HD-klar digitalbox kunna se ett skarpare Tre Kronor än någonsin.

TV3 HD, som lanserades den 1 mars i år, är en spegling av TV3 med samma innehåll som ursprungskanalen och tablåläggning i HD-kvalitet.  Kanalen kommer bland annat att sända alla Tre Kronors matcher i Hockey VM, liksom slutspelet, i HD-format.

- Det är kul att vi ser alltmer innehåll i HD från kanalerna. Det ger en ny dimension till tv-tittandet och är något våra kunder efterfrågar. Roligt också att man plockar in Hockey VM i kanalen, ishockey är en sport som gör sig väldigt bra i HD, säger Christofer Peilitz som är produktchef för tv på Com Hem.

TV3 HD frivisas till alla Com Hems kunder till och med 31 maj och kan därefter beställas som tillval till samtliga paket samt ingå i två.

- Vi märker hur våra kunder värdesätter bildkvalitet i allt högre grad, tv i HD går mot att bli standard. Idag innehåller alla våra tv-paket HD-kanaler och TV3 HD kommer vi att paketera in i vårt största paket XL samt vårt HD-paket, säger Christofer Peilitz.

För att titta på kanalen krävs en HD klar digitalbox eller en Tv-modul för HD. Den första VM-matchen med Tre Kronor sänds i TV3/TV3 HD imorgon lördag med start kl 20.00.

Jessica Sjöberg, presschef, tel: 0734 390898, e-post:

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,76 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, har cirka 700 anställda och huvudkontor i Stockholm. Ägare är The Carlyle Group och Providence Equity Partners. För mer information: www.comhem.se