Com Hem tecknar avtal med Zitius

Com Hem har tecknat ett ramavtal med kommunikationsoperatören Zitius och går in som tjänsteleverantör i Zitius öppna nät.

Com Hem forsätter sin satsning som tjänsteleverantör i öppna nät och tecknar ett ramavtal med Zitius. Det nya avtalet innebär att tv, bredband och telefoni från Com Hem på sikt blir tillgängligt i alla de stadsnät och fastighetsbestånd där Zitius agerar kommunikationsoperatör.

- För Com Hem är det såklart viktigt att vara ett alternativ även där vi inte finns med egen infrastruktur. Genom att agera tjänsteleverantör i öppna nät kan vi ge fler kunder möjlighet att få ta del av vårt breda utbud. Den här typen av samarbeten är en alldeles självklar utveckling för oss förutsatt att vi kan garantera en hög nivå på kundupplevelse. Det är något vi känner oss helt trygga i med Zitius som uppfyller alla de krav vi ställer på en kommunikationsoperatör, säger Stefan Trampus, Försäljnings- och Marknadsdirektör på Com Hem.

- På Zitius är vi oerhört glada över att kunna erbjuda Com Hems tjänster i Zitius nät. Com Hem är en stor och välkänd leverantör av Triple Play-tjänster och är ett starkt tillskott till utbudet av tjänsteleverantörer. Detta är samtidigt ett stort och viktigt steg för oss mot vår vision om öppna nät där full konkurrens råder mellan tjänsteleverantörerna till fördel för hushållen, säger Jonas Åhrberg, VD för Zitius.

Jessica Sjöberg, presschef, tel: 0734 390898, e-post:

Malin Odén, presskontakt Zitius,: 070-1800 505

Om Com Hem Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,74 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, ägs av BC Partners och  har cirka 950 anställda och huvudkontor i Stockholm. För mer information: www.comhem.se

Om Zitius. Zitius är Sveriges största kommunikationsoperatör och erbjuder öppna fibernät till stadsnät, fastighetsbolag, bostadsrättsföreningar, byggherrar och villaägare. Zitius möjliggör för ett brett utbud av tjänster från tjänsteleverantörer inom TV, telefoni och bredband till hushåll och företag inom hela Sverige. På Zitius värnar man en öppen modell med full konkurrens, och genom att ge tjänsteleverantörerna goda och likvärdiga villkor får kunderna ett brett utbud att välja mellan. Zitius säkerställer hög och stabil kvalité genom att ansvara för drift och underhåll av nätet.  Sedan augusti 2012 har Zitius MTG som huvudägare och samarbetar med Quadracomkoncernen för att erbjuda helhetslösningar.