Com Hem tecknar tecknar 5-årigt avtal med K-Fastigheter

K-Fastigheter har genom sitt moderbolag Karlsson Equity Holding, tecknat ett exklusivt 5-årigt ramavtal med Com Hem, gällande kommande nyproduktionsprojekt.

Avtalet innebär att de nya hyresrätter som främst byggs i Öresundsregionen och Stockholmsområdet, kommer att anslutas till Com Hems fiberkoaxnät.

”Vår målsättning är att bygga minst 2 500 lägenheter fram till 2016 över hela Sverige. För oss var Com Hem en självklar partner för att våra hyresgäster ska kunna få tillgång till snabbt, stabilt och användarvänligt bredband” säger Jacob Karlsson, VD och delägare av Karlsson Equity Holding.

Redan under 2015 anslöts 200 lägenheter och under 2016 kommer cirka 500 lägenheter att anslutas i Malmö, Helsingborg och Kristianstad.

”Vi ser ett behov av olika typer av infrastrukturlösningar hos våra kunder. I det här fallet valde K-Fastigheter fiberkoax. Vårt nät är inte bara Nordens snabbaste enligt både Netflix och Google, vi kan också erbjuda Sveriges största kanalutbud och funktionalitet med vår tv-tjänst TiVo,” säger Stefan Trampus. Försäljningsdirektör på Com Hem.

För ytterligare information, kontakta:

Fredrik Hallstan, Presschef

Om Com Hem
Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av bredband, tv och telefoni. Cirka 40 procent av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder bredbandshastigheter på upp till 500 Mbit/s till 1,9 miljoner hushåll och är den operatör i Sverige som levererar snabbast bredband till flest. Com Hem har sedan 2013 ett konkurrenskraftigt erbjudande av bredband- och telefonitjänster även för företag. Com Hem grundades 1983, har cirka 1 200 anställda och huvudkontor i Stockholm. Verksamheten bedrivs genom de tre dotterbolagen Com Hem AB, Phonera Företag AB samt iTUX Communication AB. Com Hems aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, gå till: www.comhemgroup.se.