Com Hem tjänsteleverantör i Sollentuna Energis stadsnät

Com Hem har tecknat ett ramavtal som innebär att Com Hem kommer att agera tjänsteleverantör i Sollentuna Energis stadsnät som täcker 20 000 anslutningar i Sollentuna kommun utanför Stockholm.

Genom avtalet får Com Hem möjlighet att leverera internet, TV och telefoni till alla anslutna hushåll i Sollentuna Energis nät, vilket bland annat innefattar Sollentunahems bestånd, men även småhus och villor i kommunen. Därmed har nu 20 000 hushåll möjlighet att teckna bredband, TiVo och övriga TV-tjänster från Com Hem.

-På Com Hem vill vi nå så många hushåll som det är möjligt med våra tjänster. Därför är samarbeten med stadsnät viktiga för oss. Sollentuna Energi har ett stort antal anslutna hushåll och en hög kvalitet i sina tjänster och vi är glada över att tillsammans med dem kunna nå ut till ännu fler hushåll i Stockholmsområdet, säger Stefan Trampus, Försäljningsdirektör på Com Hem.

-Vi är glada att få lägga till en stor och välbekant tjänsteleverantör som Com Hem i vårt nät, säger Per Lilja, Stadsnätschef på Sollentuna Energi

Första leverans av tjänster från Com Hem är påbörjade och beställningar kan göras genom att man ringer Com Hems kundservice på telefon 90222 och på www.comhem.se.

Fredrik Hallstan, Presschef, tel: 0761 153830, e-post:

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av digital-tv, bredband och telefoni. Cirka 39 procent, närmare 1,85 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa tjänster inom tv, bredband, fast telefoni och har ett konkurrenskraftigt erbjudande av bredband- och telefonitjänster för företag. Com Hem grundades 1983, har cirka 1 000 anställda och huvudkontor i Stockholm. Verksamheten bedrivs genom de tre dotterbolagen Com Hem AB, Phonera Företag AB samt iTUX Communication AB. Com Hems aktier är noterade på Nasdaq i Stockholm. För mer information, gå till: www.comhemgroup.se.