Com Hem Tv Hub vinner pris för bästa användarupplevelse

Com Hem vann igår en internationell Grand Prix i den prestigefulla tävlingen The Connies, där innovativa medialösningar belönas. Com Hem Tv Hub belönades även med vinst i kategorin ”Best User Experience” och hyllades för sin användarupplevelse.

Com Hems Tv Hub är sedan tidigare prisad för sin design, kvalitet och smidighet i att kunna samla både tv-kanaler och play-tjänster på ett och samma ställe, och har bland annat vunnit Red Dot Design och CSI Awards. Nu adderas en prestigefull Connies Award för ”Best User Experience”, samt en internationell Grand Prix till listan.

”Vi är väldigt glada att vår Tv Hub än en gång belönas med en fin utmärkelse. Vi ser priset som ett resultat av ett fantastiskt arbete från teamet bakom, som har lyssnat på vad våra kunder tycker för att se till så design och funktionalitet ständigt utvecklas för att ge bästa möjliga användarupplevelse. Hubben speglar behovet av att enkelt och snabbt nå alla typer av innehåll, och utmärkelser som The Connies är ett tecken på att vi jobbar i rätt riktning”, säger Jessica Andersson, chef för tv på Com Hem.

Tv Hub är en Android TV-baserad plattform som förenklar användarupplevelsen för de som i allt större utsträckning kombinerar sitt linjära tv-tittande med on-demand och play-tjänster. Produkten är framtagen tillsammans med 3SS, som har varit en värdefull partner i utformandet av användarupplevelse och design. Förutom HDR- och 4K-kvalitet har plattformen ett gränssnitt som möjliggör för användaren att hoppa mellan sina linjära tv-kanaler och play-tjänster, samt anpassa hubben med egna appar. Dessutom finns genvägar till Netflix, SVT Play och TV4 Play direkt på fjärrkontrollen.

Juryns motivering för “Best User Experience”:

"As more and more operators adopt the Android platform for TV, standing out will become harder. Com Hem has set the bar high, finding a difficult compromise between simplicity and the power of the UI. Support of UHD with HDR will satisfy the most demanding of subscribers and further future-proofs the system."

För mer information kontakta:

Louise Ekman, Head of B2C Communications, Tele2
louise.ekman@tele2.com

Om Com Hem
Com Hem-koncernen levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag under sina två varumärken Com Hem och Boxer. I koncernen ingår även kommunikationsoperatören iTUX Communication AB som tillhandahåller öppna fibernät till tjänsteleverantörer. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder ett stort utbud av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalboxar, surfplattor och mobiltelefoner. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1,2 Gbit/s når över 60 % av Sveriges hushåll, vilket gör oss till en viktig motor i det digitala Sverige. Com Hem grundades 1983 och är sedan den 5 november 2018 en del av Tele2-koncernen. www.comhemgroup.se