Com Hem utmanar ADSL med höjd bredbandshastighet och lanserar dubbelriktad 10 Mbit/s

Den 28 april höjer Com Hem hastigheten på en av sina populäraste bredbandstjänster med 25 procent. Det är 8/1 Mbit/s-tjänsten som nu får en ny hastighet – 10/1 Mbit/s. Dessutom kan Com Hem erbjuda en symmetrisk bredbandstjänst med hastigheter upp till 10/10 Mbit/s.

Idag höjer Com Hem hastigheten på en av de mest populära bredbandstjänster med 25 procent. Det är 8/1 Mbit/s-tjänsten som nu får en ny hastighet – 10/1 Mbit/s. Dessutom kan Com Hem erbjuda en symmetrisk bredbandstjänst med hastigheter upp till 10/10 Mbit/s.

- Vi vet att många kunder som spelar spel över Internet, lyssnar på musik och laddar upp bilder på nätet kommer att uppskatta de nya högre hastigheterna och speciellt den högre uppströmshastigheten, säger Therese Müller-Rienzburg, produktchef Bredband vid Com Hem.

Den nya tjänsten lanseras idag, den 28 april. De befintliga kunder som har 8 Mbit/s och vill ta del av de nya högre hastigheterna kan kontakta Com Hems kundservice och får då utan extra kostnad den nya högre hastigheten.

- Att vi kan erbjuda våra kunder lika snabba uppströms som nedströms hastigheter visar styrkan i vårt nät. Till skillnad från ADSL-leverantörer kan vi erbjuda 10 Mbit/s i båda riktningarna. För våra kunder spelar dessutom avståndet till telefonstationen ingen roll. Tjänsten är lika stabil oavsett var kunden bor, fortsätter Therese Müller-Rienzburg.

Priset för upp till 10/1 Mbit/s är 299 kr/månad och 359 kr för upp till 10/10 Mbit/s. Inga andra avgifter tillkommer och det krävs heller inget grundabonnemang för telefoni. Befintliga kunder kan de nya hastigheterna levererade samma dag. Detta gäller även nya kunder om de vänder sig till någon av Com Hems återförsäljare.