Com Hem utökar – Media Markt blir ny återförsäljare

Från och med måndag 2 mars kan Com Hems kunder köpa sin nästa digital-tv-box hos Media Markt. Företagen inleder ett samarbete där samtliga tjänster; tv, bredband och telefoni, finns tillgängliga på Media Markts 14 varuhus runt om i landet. Samarbetet är ett led i Com Hems nya säljstrategi och fortsatta satsning på återförsäljare.

– Våra återförsäljare blir allt viktigare i vår ambition att erbjuda kunderna mer avancerade tjänster, i kombination med bättre rådgivning och service. Media Markt har på kort tid visat att de är offensiva och vill satsa på de svenska kunderna, vilket gör att det känns helt rätt att inleda ett samarbete med dem, säger Christoffer Svanberg, försäljningschef på Com Hem.

I och med samarbetet med Media Markt finns Com Hems tjänster tillgängliga hos de största hemelektronikkedjorna. Från start säljer Media Markt både digital-tv, bredband och telefoni från Com Hem.

– Det känns fantastiskt roligt att nu kunna erbjuda våra kunder en helhetslösning inom digital-tv. Över en miljon av Com Hems kunder är ännu inte digitaliserade när det gäller digital-tv – det vill säga de ser på tv genom det vanliga antennuttaget. Vårt breda utbud av tv-apparater, PVR-boxar och inspelningsbara dvd-spelare, i kombination med Com Hems tjänster, ger kunden alla möjligheter att få en flexibel tv-upplevelse av högsta kvalitet. Med Com Hem i våra varuhus kompletterar vi också vårt utbud av telefoni och bredband, säger Christer Schultzberg, Business Unit Manager på Media Markt.