Com Hem växlar upp HD-utbudet med nya kanaler och On Demand i HD-kvalitet

I morgon den 1 december utökar Com Hem sitt HD-utbud med BBC HD och extremsportkanalen Rush HD. Samtidigt premiärvisar Com Hem de första ”On Demand” filmerna i HD-format.

Com Hems kunder får därmed tillgång till 13 HDTV-kanaler och de första av många kommande HD-filmer On Demand. En av de första HD-filmer från SF som finns On Demand är thrillern ”Taken” med Liam Neeson. På ett år har antalet HD-kunder ökat med närmare 100 procent. I dag har Com Hem över 90 000 HD-kunder och kundtillväxten har varit stark den senaste tiden. – Allt fler svenskar väljer att se på tv i HD-format. Nu tar vi ett viktigt steg och utökar vårt utbud med fler HD-kanaler och On Demand, vilket ger vi våra kunder tillgång till marknadens vassaste HD-utbud, säger Christofer Peilitz, produktchef TV på Com Hem. BBC HD visar bland annat den uppskattade programserien Planet Earth och Rush HD har fokus på sporter som Cross, BMX och surfing. I samband med lanseringen bjuder Com Hem på frivisningar för kunder som har ett digital-tv-abonnemang. BBC HD frivisas i en månad och Rush HD i två månader. Com Hem erbjuder nu följande HDTV-kanaler: BBC HD, Canal+ Film HD, Canal+ Sport HD, Discovery HD, Eurosport HD, History Channel HD, National Geographic HD, Rush HD, Silver HD, SVT HD, TV1000 HD, TV4 HD och Viasat HD.