• Tele2 play/

Com Hems kunder i Västra Götaland bestämmer själva om och när de vill gå över till digital-tv

Com Hem-anslutna hushåll i Västra Götaland får efter digital-tv-övergången den 24 september fortsatt automatiskt tillgång till 15 analoga kanaler*. Com Hem fortsätter nämligen att sända tv precis som i dag - både analogt och digitalt. Därmed kan Com Hems kunder avvakta med inköp av digitalbox och själva i lugn och ro bestämma om och när de vill gå över till digital-tv.

– Vi är glada och stolta över att kunna erbjuda valfrihet med både ett attraktivt analogt grundutbud och digital-tv med fler än 130 kanaler till alla som bor i Com Hem-hus. Dessutom är vi ensamma på marknaden om att erbjuda kunderna möjlighet att skräddarsy sina egna digitala programpaket och att ha slopat både kortavgifter och bindningstider, säger Christofer Peilitz, produktchef tv på Com Hem.

Om och när en Com Hem-kund väljer att beställa digital-tv från Com Hem får han/hon tillgång till Sveriges bredaste utbud med fler än 130 kanaler att välja mellan. Det som krävs är en digital-box från Com Hem och ett abonnemang som kostar från 39 kronor per månad. Den som sedan vill kan komplettera med extra tillvalskanaler för 29 kronor per månad och kanal. Med abonnemangen Small och Medium 8 Favoriter kan kunderna skräddarsy sina egna programpaket och, utan att begränsas av bindningstider, byta ut kanaler så ofta de vill.

HDTV, PPV, PVR och EPG
Med digital-tv från Com Hem följer diverse extra funktioner såsom möjlighet att beställa enstaka filmer och sportevenemang via pay-per-view, en elektronisk programguide (EPG) samt möjlighet att skaffa en PVR (Personal Video Recoder) med vilken man kan spela in program på hårddisk, pausa, spola fram eller tillbaka i pågående sändningar. Utöver detta erbjuder Com Hem även HDTV med upp till fem gånger så skarp bild. För närvarande finns fem HD-kanaler i Com Hems utbud: Canal+ Film HD, Discovery HD, SVT HD, TV4 HD och Voom HD.

* Från och med 1 september: SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen, TV3, TV4, TV4 Plus, TV4 Sport, Kanal 5, TV6, TV8, Kanal 9, MTV och en lokal kanal (utbudet kan variera beroende på enskilda fastighetsägaravtal).

Mer information om Com Hems tv-abonnemang, digital-boxar, priser och en sammanställning av kanalutbudet finns på: www.comhem.se/tv.

Se bifogat pdf-dokument för frågor & svar om digital-tv-övergången.