Förändringar i Com Hems koncernledning

Com Hem tillkännager idag utnämnandet av Mikael Larsson som Finansdirektör och Petra von Rohr som IR och Kommunikationsdirektör. Mikael Larsson ersätter Joachim Jaginder som har beslutat att lämna Com Hem efter mer än 6 år i företaget. Både Mikael Larsson och Petra von Rohr kommer ingå i Com Hems koncernledning.

Mikael Larsson har med sig finansiell expertis och betydande erfarenhet av att leda ett börsnoterat bolag. Han har innehaft posten som Finansdirektör på Kinnevik sedan 2001 och har varit delaktig i att omvandla Kinnevik till att fokusera på teknik, telekommunikation och media. Mikael kommer att börja på Com Hem den 1 juni 2015.

Com Hems nya IR och Kommunikationsdirektör Petra von Rohr har över 18 års erfarenhet av både strategisk och finansiell kommunikation. Hon har tidigare varit vd för investmentbanken Remium och kommer närmast från positionen som partner och chef för finansiell kommunikation på Kreab. På Com Hem kommer Petra att ansvara för IR, Public Affairs och Kommunikation.

"Jag är mycket nöjd med att Mikael Larsson har valt att börja på Com Hem som Finansdirektör. Han är ett bra komplement till vårt team och hans erfarenhet kommer att vara en värdefull tillgång i Com Hems målsättning att öka både kund och aktieägarvärde. Petra har lång erfarenhet från alla de områden som hon kommer att ansvara för på Com Hem och jag är säker på att hon kommer att bli ett starkt tillskott till vår ledningsgrupp. Slutligen vill jag tacka Joachim för hans hårda och hängivna arbete under åren på Com Hem", säger Anders Nilsson, vd på Com Hem.

”Efter att ha följt den svenska media och telekomsektorn under de senaste 14 åren så är jag glad över att börja på Com Hem under en spännande tid för bolaget. Jag tror att min erfarenhet kommer att kunna bidra till företagets framgångar och skapa värde för aktieägarna", säger Mikael Larsson.

”Com Hem har en helt unik position på marknaden med sin infrastruktur och sina tjänster med vilka man når en ansenlig del av Sveriges hushåll. Det här gör att jag ser en stor potential i varumärket som jag ser fram emot att vara med och utveckla i min nya roll”, säger Petra von Rohr.

Joachim Jaginder kommer att avgå från sitt uppdrag som Finansdirektör samt styrelseledamot inom koncernbolagen.

Information till redaktionen:

Com Hems koncernledning:

Anders Nilsson, Verkställande Direktör
Mikael Larsson, Finansdirektör
Jon James, Operativ Chef
Elisabeth Hellberg, Personaldirektör
Henri Caddeo, Teknisk direktör
Robert Öjfelth, VD Phonera
Petra Von Rohr, IR och Kommunikationsdirektör

För ytterligare information, kontakta:

Fredrik Hallstan, Presschef

Carolina Haglund Strömlid, Chef för Investor Relations
Tel: 0708 807 173
investor.relations@comhem.com

Detta pressmeddelande innehåller sådan information som Com Hem Holding AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och/eller lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 februari 2015 kl. 07:28 CET.

Om Com Hem
Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av bredband, tv och telefoni. Cirka 40 procent av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder bredbandshastigheter på upp till 500 Mbit/s till 1,6 miljoner hushåll och är den operatör i Sverige som levererar snabbast bredband till flest. Com Hem har sedan 2013 ett konkurrenskraftigt erbjudande av bredband- och telefonitjänster även för företag. Com Hem grundades 1983, har cirka 1 100 anställda och huvudkontor i Stockholm. Verksamheten bedrivs genom de tre dotterbolagen Com Hem AB, Phonera Företag AB samt iTUX Communication AB. Com Hems aktier är noteratde på Nasdaq Stockholm. För mer information, gå till: www.comhemgroup.se.